ارزیابی نشنال اینترست از توانمندی سامانه اس-500: سلاحی مرگبار

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationارزیابی نشنال اینترست از توانمندی سامانه اس-500: سلاحی مرگبار
ارزیابی نشنال اینترست از توانمندی سامانه اس-500: سلاحی مرگبار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" در مقاله ای مشخصات فنی و قابلیت های سامانه پدافند هوایی جدید روسیه موسوم به اس-500 "پرومتی" را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

دیو ماجومدار، مفسر نشنال اینترست در مسائل نظامی و مولف این مقاله می نویسد "با توجه به این که اس-500 می تواند به اهداف در ارتفاع تا 200 کیلومتر اصابت کرده و موشک های بالستیک را در فاصله 640 کیلومتر نابود سازد، این سامانه در بالاترین رده سیستم متحده پدافند هوایی روسیه قرار خواهد گرفت".
به عقیده ماجومدار، روس ها قصد دارند از اس-500 به همراه سامانه های دیگری از نوع اس-400، اس-300 وی ام4 و اس-350 در یک سیستم واحد استفاده کرده و بر اساس آنها سیستم جدید متحده و گسترده تری در زمینه دفاع موشکی ایجاد نمایند.
این کارشناس نظامی با اعتراف به پیشرفت های دفاعی روسیه می نویسد: "مجموعه صنایع نظامی روسیه که پس از فروپاشی اتحاد شوروی به شدت آسیب دیده بود، از انحطاط این صنعت جلوگیری کرده و توانسته است به نحوی غیر قابل درک به ساخت سامانه های پدافندی پیشرفته ادامه دهد".
مفسر نشنال اینترست در ادامه می نویسد: "این تسلیحات پرقدرت (اس-500) به قدری پیشرفته است که می تواند برای جنگنده های به اصطلاح نامرئی اف 22، اف 35 و بی 2 هم مشکلاتی به وجود آورد زیرا این جنگنده ها به سادگی قادر به عبور از این سامانه های پدافندی نخواهند بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала