گزارش و تحلیل

موضع ضداسلامی یک حزب المانی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Muslim girls
Muslim girls - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب راست گرای آلمان موسوم به "راه دیگر برای آلمان" رسماً موضع ضداسلامی اتخاذ کرده بیانیه انتخاباتی را تأیید نموده است. مطابق نظر سنجی اخیر افکار عمومی، حزب مزبور می تواند رقیب جدی "آنگلا مرکل" در انتخابات 2017 باشد.

"حانس-توماس تیلشنایدِر"، نماینده حزب  "راه دیگر برای آلمان" در مجلس ملی کشور اظهار کرد که "آلمان نمی توند از اسلام شمولی اجتناب ورزد، چون جهان شمولی، اینترنت و مهاجرت توده ای، کشور را با جهان مرتبط می سازد. این یک گرایش ناخواسته و نادرست می باشد و ما بطور عادلانه  مخالفت  اسلام سازی غرب هستیم".

 یاد آوریس که در نتیجه رأی گیری پیشنهاد تیلشنایدِر تصویب شده بود.

یکی از فصلهای بیانیه، "اسلام برای آلمان بیگانه است" نامیده می شود. شاید، این تقلید مسخره آمیز در مقابل عبارت کثرت الکلام آنگلا مرکل باشد. صدرعظم آلمان مکرراً تأیید می کند که اسلام بخشی از آلمان است.

بیانیه مزبور خواستار منع ساخت مناره و پوشیدن حجاب در جا های عام است. در بیانیه همچنین شعار حفظ فرهنگ اروپایی  از اسلامی سازی موجود است.

سند مزبور طی کنگره دو روزه حزب در شهر "شتوتگارت" آلمان تصویب شده بود. ولی گرد همایی فوق با درگیری طرفداران و مخالفان برگزاری چنین کنگره و بازداشت در حدود 500 نفر همراه بود.

به عقیده "حیوُ برونسون"، عضواین حزب راست گرا، بسیاری از مسلمانان مقیم آلمان به ادغام و همگرایی آماده نیستند و مصروف تشکیل اتحادیه و انجمن های موازی هستند.

"حیوُ برونسون"، عضو حزب  "راه دیگر برای آلمان" در مصاحبه ای کانال راشا تودِی اظهار کرد:"ما می خواهیم کمکهای مالی را که از خارج برای ساخت مساجد در آلمان  سرازیر می شود، مسدود کنیم. ما مخالف مساجد نیستیم، لیکن تمویل و تأمین بودجه ساخت آن باید از مجار داخلی صورت بگیرد. چنین قائده در حال حاضر در اتریش تطبیق می شود".

از برونسون سوئال شد: آیا گام بعدی تطبیق کردن تدابیر شبیه به اجتماع یهودی هم ارتباط می گیرد؟

برونسون در جواب گفت:"یهودی ها در آلمان بسیار خوب ادغام شدند. آنها مصروف تشکل اجتماع موازی مانند مسلمانان نیستند. مسلمانان می خواهند اجتماع خود را منزوی نگه دارند و مخالف تعامل با دیگران هستند. آنها محل و مراکزی را ایجاد کرده در آنجا قوائد شریعت را به اجرا می گذارند و باورهای اسلامی را رواج می دهند".

به قول برونسون، مسلمانان از یاری ادغام و همگرایی که از  طرف حزب  "راه دیگر برای آلمان" پیشنهاد می شود، امتناع می ورزد.

برونسون به راشا تودِی می گوید:"ما نمی توانیم این اقدامات را یک جانبه پیاده کنیم. مسلمان ها  باید به ادغام و همگرایی آماده باشد.  از ما کاری ساخته نمی شود اگر آنها از کمک امتناع می ورزد، در انزوا قرار گرفته به زبان خود مکالمه می نمایند.  چنین چیزی حتی به مهاجرین نصل سوم هم مربوط است که در سالهای شصت در جستجوی کار به آلمان آمده اند. آنها هیچ نوع واکنش از خود نشان نمی دهند. ما به بازی یک طرفه ضرورت نداریم".

 حزب "راه دیگر برای آلمان" در سال 2013 تأسیس شده بود. حزب مزبور طرقداران کثیری در زمینه نارضایتی جامعه از بحران مهاجرتی و سیاست آنگلا مرکل به ئست آورده است. حزب  "راه دیگر برای آلمان" همچنین طرفدار مذهب مسیحیت و ارزشهای سنتی خانواده می باشد. در انتخابات منطقه ای ماه مارس 2016 حزب "راه دیگر برای آلمان" در سه حوزه کلیدی انتخاباتی پیروزی را از آن خود کرده است. اما مباحث در باره این حزب در گفتمان جامعه آلمان ادامه دارند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала