مسکو پیشنهاد آمریکا برای تقویت آتش بس در سوریه را بررسی می کند

© Sputnik / Natalia Seliverstovaمسکو پیشنهاد آمریکا برای تقویت آتش بس در سوریه را بررسی می کند
مسکو پیشنهاد آمریکا برای تقویت آتش بس در سوریه را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا در باره پیشنهادهای جدیدی برای تقویت نظام آتش بس در سوریه گفت که مسکو آماده است پیشنهادهای آمریکا در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد.

پیش از این کری اعلام کرده بود که آمریکا امیدوار است در روزهای نزدیک با روسیه رایزنی هایی در خصوص نظام جدید نظارت بر آتش بس سوریه انجام دهد.
این مقام در مصاحبه با خبرگزاری "ریا نووستی" گفت: "نظامیان روسیه و آمریکا به طور دائمی در باره مساله سوریه در تماس هستند و از طریق وزارت خانه های امور خارجه نیز تقریبا هر روز گفتگو و تبادل نظر در مورد این مساله به عمل می آید. مسائل سیاسی مهم در این زمینه به طور دائمی در سطح لاوروف — کری بررسی می شود".
این مقام افزود: "اگر طرف آمريكایی پيشنهادی برای تقويت نظام آتش بس در سوریه از جمله از طريق نظام نظارتی دارد، البته آن را بررسی خواهيم كرد".

روسیه و آمریکا در پی رایزنی های خود در ماه فوریه، در باره برقراری آتش در سوریه به توافق رسیدند که اجرای این توافق از شامگاه 27 فوریه آغاز شده است. سازمان ملل متحد نیز از این توافق حمایت کرده و از تمامی طرف های درگیر در سوریه خواست تا به آتش بس بپیوندند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала