گزارش و تحلیل

عرضه 40 دستگاه لوکوموتیو برقی به ایران

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Предприятие ООО "Уральские локомотивы" в Верхней Пышме
Предприятие ООО Уральские локомотивы в Верхней Пышме - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استان سوردلوفسک روسیه (Sverdlovsk)، آماده عرضه 40 دستگاه لوکوموتیو برقی از نوع 2ES7 به ایران است. این مطلب توسط آنتون زوبیخین، معاون شرکت "اورالسکیه لوکوموتیوی" (Uralskye Lokomotivi) در نشستی با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و بازرگانی ایران اعلام شد.

زوبیخین گفت: " هم اکنون ما در حال بررسی فروش حدود 40 دستگاه لوکوموتیو برقی به ایران هستیم که در کارخانه "اورالسکیه لوکوموتیوی" واقع در استان سوردلوفسک، تولید می شود. پارسال بر اساس قراردادی که بین شرکت "RZD Internatioal" و "راه آهن جمهوری اسلامی ایران" به امضا رسید، قرار شد تا بخش هایی از مسیر ریلی ایران، برقی و نوسازی شود. در چارچوب تخصیص خط اعتباری روسیه به ایران، عرضه محموله کاملی از لوکوموتیوهای برقی نیز، در نظر گرفته شده است. شاید برخی از آنها در کارخانه ما تولید شوند. آنها لوکوموتیوهای جدید برقی از نوع 2ES7 با اندازه ریلی 1520 میلی متری است."
از طرفی بابک احمدی، قائم مقام شرکت "راه آهن جمهوری اسلامی ایران" اظهار داشت که از نظر اقتصادی در هفت سال آینده، کشورش نیاز به بهره برداری از 27 هزار دستگاه واگن باری، 3 هزار دستگاه واگن مسافری و حدود یک هزار دستگاه لوکوموتیو دارد. به گفته وی، در اوایل ماه مه، اورالی ها در انتظار شرکای ایرانی خود هستند که در آنجا ممکن است در حمایت از محصولات اورال، تصمیم بگیرند.
بنا به اطلاعات منتشره، هیئت اعزامی از سوردلوفسک، قصد دارد که تا 22 آوریل، برای ادامه گفتگوها با نمایندگان نهادهای دولتی ایران به منظور هماهنگی در اجرای پروژه های مشترک، در آن کشور باقی بمانند. کارآفرینان سوردلوفسکی در طول سفر خود، با نمایندگان وزارتخانه های ایرانی، ملاقات و از محل نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران، بازدید خواهند کرد.
در هنگام سفر ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه به تهران در 23 نوامبر 2015 ، یکی از شرکت های متعلق به راه آهن روسیه، قراردادی را با شرکت راه آهن ایران برای برقی کردن مسیـر راه آهن "گرمسار- اینچه برون"، به امضـا رساند. در قـرارداد "RZD Internatioal"، تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز نیز شامل شده است. ایران و روسیه در ماه فوریه و در مسکو، اسناد مربوط به تخصیص خط اعتباری 2.2 میلیارد دلاری برای پروژه های مشترک در بخش احداث راه آهن و ساخت یک نیروگاه حرارتی جدید در جمهوری اسلامی را پاراف کردند.
شرکت "اورالسکیه لوکوموتیوی" (واقع در منطقه اورال، استان سوردلوفسک)، در سال 2010 به منظور تولید و فروش لوکوموتیو و قطارهای سریع السیر، توسط کارخانه ماشین سازی راه آهن اورال، تاسیس شده است. این کارخانه به صورت مشترک متعلق به گروه ماشین سازی "سینارا" از روسیه و شرکت "زیمنس" آلمان است. کارخانه به صورت انبوه، لوکوموتیوهای برقی 2ES6 موسوم به "سینارا" و 2ES10 — "گرانیت" ، و همچنین قطارهای برقی مسافربری "لاستوچکا" را تولید می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала