گزارش و تحلیل

تورال کریموف : " از ممانعت برای ورودم به استانبول متعجب نیستم"

© Sputnikتورال کریموف : " از ممانعت برای ورودم به استانبول متعجب نیستم"
تورال کریموف :  از ممانعت برای ورودم به استانبول متعجب نیستم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تورال کریموف، سردبیر نمایندگی " اسپوتنیک" در ترکیه شرح می دهد که چطور ورودش را به این کشور ممنوع کرده و او را به روسیه دیپورت کردند.

" وقتی می خواستم از قسمت کنترل گذرنامه عبور کنم ، تقریبا ده دقیقه پارسپورتم را بررسی کرده و با همکاران بخش خدمات مرزی تماس گرفتند. و این آغاز کار بود. من را به قسمت بازرسی و کنترل مسافران ورودی بردند و در آن از من خواستند که مدارکم را ارائه دهم. من هم همین کار را کردم. کارت پرواز از مسکو به استانبول ، پاسپورت روسی ام ، کارت خبرنگاری و همچنین اقامت موقت را به آنها تحویل دادم. یادآوری می کنم که دو مدرک آخر من را ضبط کردند ، ضمن آنکه آنها را خود مقامات ترکیه در اختیارم گذاشته بودند. نمی دانم ، اگر من فرد نامطلوب برای ورود به کشور هستم چرا این مدارک را وقتی در کشور بودم از من نگرفته و باطل نکردند و حتی زمانی که از کشور خارج شدم. ضمن آنکه به طور داوطلبانه آنرا دادند. این سوال برانگیز است.
تورال کریموف از اوضاع دشوار پیش آمده متعجب نیست. او می گوید:
من نمی گویم که برای من این امر غیر منتظره بود اما تعجب برانگیز بود. چرا این اتفاق افتاد؟ اگر در خصوص سطح خدمات امنیت فرودگاه ، کنترل مرزی و پلیس بگوییم من کاملا درک می کنم که آنها این اطلاعات جزئی را در اختیار ندارند ، در سیستم شان این مورد ذکر شده که این فردی نامطلوب است و آنها همه ی کارها را بر اساس دستورالعمل انجام دادند. من از آنها سوالی ندارم. من با علاقه منتظر اظهار نظرهایی هستم که نماینده ی دیپلماسی ما (سرکنسولگری روسیه در استانبول و سفارت در آنکارا) از ارگان های صلاحیت دار در این زمینه و در ارتباط با دلایل ، پایه و اساس حقوقی برای اخراج من را دریافت نماید. اوضاع جالب توجهی است و جالب تر این است که من در شب شنبه استانبول را به سمت مسکو ترک کردم. آن زمان من را ده دقیقه در کنترل مرزی نگه داشتند ، بازرسی صورت گرفت اما بعدا گفتند که هیچ مشکلی نیست و مهر معمولی را به پاسپورتم زدند. در آن زمان من دیپورت نشدم و حالا مانع ورودم می شوند.
یادآوری می کنیم که پانزدهم آوریل در ترکیه دسترسی به سایت sputniknews.com به تمامی زبان ها ممنوع شد. تورال کریموف حدس می زند که اوضاع ممنوعیت ورود او به کشور با تصمیم عدم دسترسی به سایت مرتبط است. ضمنا باید منتظر اطلاعات رسمی از جانب سازمان های صلاحیت دار در این زمینه باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала