دیجیتالی شدن تمامی دستگاههای رادیولوژی مراکز درمانی تامین اجتماعی در ایران

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر A surgical nurse at the X-ray surgery department of the Baltic Fleet's hospital, adjusting the settings of an angiography machine, before using it during a surgery
A surgical nurse at the X-ray surgery department of the Baltic Fleet's hospital, adjusting the settings of an angiography machine, before using it during a surgery - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: درسال جاری80 دستگاه رادیولوژی مراکز درمانی تامین اجتماعی دیجیتالی می شود و در نظر است تا پایان سال تمامی دستگاههای رادیولوژی دیجیتالی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد علی همتی با اعلام این خبر به تشریح دیگر برنامه های حوزه درمان پرداخت و افزود: حوزه درمان این سازمان در دو سال گذشته توانست زیرساختهای لازم را برای اجرای برنامه های راهبردی فراهم کند.

وی اظهار داشت: امسال، سال بالندگی و درخشش حوزه درمان تامین اجتماعی اســت و بر اساس این زیرســاخت ها می توانیم حرکتهای نوین و رو به رشدی را انجام دهیم.

همتی افزود: سال جاری، 5 بیمارستان تأمین اجتماعی بر اساس برنامه های نویــن مدیریتی به صورت هیــأت مدیره ای اداره می شــود.

وی افزود: همچنین طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانها که در طول دو ســال برنامه ریزی شده است، نیز پیگیری می شود. این طرح که بخشی از آن سال گذشته عملیاتی شد، تأثیر مثبتی در ارتقای رضایتمندی بیمه شده ها و حتی کارکنان بیمارستانها داشته است.

همتی اظهار امیدواری کرد: در پایان سال 95 بتوانیم جشن ارتقای هتلینگ بیمارستانها را برپا کنیم.

معاون درمان ســازمان تامین اجتماعی، اجرای طرح نسخه الکترونیکی را از دیگر برنامه های مهم این حوزه در ســال 95 برشــمرد و گفت: این طرح که به صورت پایلوت در اســتان یزد به اجرا درآمده اســت، در یک برنامه 14 ماهه در تمامی کشور به اجرا در می آید.

همتی زیرســاخت های خدمات الکترونیکی مانند استقرار سامانه HIS، نسخه الکترونیکی، پرونده الکترونیکی و تجمیع اطلاعات MIS را زمینه مناسبی برای اجرایی شدن صدور کارت هوشــمند سلامت بیان کرد و افزود: استفاده از این کارت فواید بســیاری دارد و در قدم نخســت، استحقاق درمان مراجعه کننده مشخص می شــود.

وی افزود: همچنین از طریق این کارت اطلاعات عمومی بیماران مشــخص شده و امکان دسترسی پزشــکان به اطلاعات درمانی بیماران مانند نتایج آزمایشها، تصاویر پزشکی و صدور نسخه ها برای ارائه درمان مناســب فراهم و از تکرار اقدامات درمانی جلوگیری می شــود و در نتیجــه صرفه جویی قابل توجهی در حوزه درمان انجام می شود.

همتی خرید تجهیزات بیمارستانی را از دیگر برنامه های حوزه درمان تامین اجتماعی در سال جاری عنوان کرد و گفت: خرید 8 دستگاه CT اسکن، 5 دستگاه MRI و یک دســتگاه آنژیوگرافی برای ارتقای خدمات مراکز درمانی انجام می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала