گزارش و تحلیل

ایرانیان در مسیر «فرمول 1» سوچی در روسیه

© Sputnik / Vladimir Sergeevسوچی
سوچی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر سوچی پایتخت بازی های المپیک زمستانی سال 2014 یکی از محبوب ترین استراحت گاه های ساحلی در ایام بهار برای ایرانیان شده است.

جای تعجب هم ندارد. هر دو کشور میزبان و میهمان تمام تلاش خود را برای استراحتی کامل می کنند. خبرگذاری اسپوتنیک در ماه ژانویه وعده داده بود که خطوط هوایی شرکت ماهان پروازهای چارتر را در مسیر تهران — سوچی راه اندازی خواهد کرد. همین اتفاق هم افتاد. شرکت سازنده تاسیسات ورزشی و استراحتی سوچی به نام «سنتر — امگا» هتل «تولیپ این امگا سوچی» را برای مهمانان ایرانی با برنامه هایی هیجان انگیز آماده کرده و طبع فرهنگی و ذائقه تفریحی ایرانیان را کاملا در نظر گرفته است. 40 نفر از گردشگران ایرانی در هتل «Tulip Inn Omega Sochi» مستقر شده اند و طیف وسیعی از خدمات و برنامه های گردشی برای آنها آماده شده است. تاتیانا استراخوا مدیر روابط عمومی این شرکت به خبرنگار اسپوتنیک می گوید:«اواخر ماه مارس و در ایام تعطیلات نوروزی یک گروه از ایرانیان به شهر سوچی پایتخت بازی های المپیک زمستانی آمدند. مهمانان را در بخش ساحلی شهر در «هتل تولیپ این» مستقر کردیم که در فاصله از پارک المپیک واقع شده است. برای گردشگران پروازهای چارتر از تهران در نظر گرفته شده است. تولیپ این همیشه آماده پذیرایی از مهمانان ایرانی است و خدمات خوبی از نظر تغذیه، اسکان و برنامه های تفریحی ارایه می کند. این مرتبه ما چند گروه در سنین مختلف داریم: گروه خانوادگی، کودکان و گردشگران تنها. گردشگران ایرانی نه تنها به تاسیسات ورزشی پارک المپیک که حتی به مسیرهای اتومبیل رانی فرمول —1  نیز علاقه دارند. در این محل مسابقات هیجان انگیزی برگزار می شود و تیم های قوی و آماده با هم به رقابت می پردازند. بعضی از گردشگران ایرانی حتی از مسیر اتومبیل رانی سرپوشیده نیز استقبال کردند. بیشتر از همه ساحل ها و استراحت گاه های ساحلی و بنادر و حتی خانه ویلایی ژوزف استالین مورد توجه این گروه ها قرار گرفتند.»

ایرانیان به استالین توجه خاصی دارند. سال 1943 اولین کنفرانس رهبران سه کشور بزرگ یعنی امریکا، بریتانیا و شوروی در زمان جنگ جهانی دوم در تهران برگزار شد. این کنفرانس مرحله ای مهم در توسعه مناسبات بین المللی و بین متحدین بود. در این جلسه برخی مسایل مربوط به جنگ و صلح حل و فصل شده و حتی موضوع استقلال ایران به بحث گذاشته شد. تاتیانا استراخوا می گوید که گردشگران ایرانی استراحت پر جنب و جوش در کنار ساحل را بیشتر ترجیح می دهند. به همین خاطر بخش کوهستانی سوچی مورد توجه آنها قرار گرفت.

وی در ادامه توضیح می دهد: «مهمانان ایرانی از پارک سوچی که مجموعه ای تفریحی برای خانواده ها و کودکان است استقبال کردند. این مجموعه میراث تاریخی و فرهنگی روسیه به شمار می رود. مهمانان ایرانی چند روز در بخش کوهستانی و در هتل های بسیار خوب به استراحت پرداختند. طبیعت زیبای قفقاز و پارک های جنگلی، پارک ملی سوچی، تاسیسات پارک کوهستانی در ذهن و خاطره مهمانان باقی مانده است. یکی از برنامه های هیجان انگیز آماده شده برای مهمانان، بازدید از اسکای پارک است. این پارک کوهستانی بسیار هیجان انگیز است. افراد می توانند از ارتفاع بسیار زیاد با طناب ایمنی به پایین سقوط آزاد کنند. طولانی ترین پل عابر به طول 439 متر در این پارک ساخته شده است. یکی از بلندترین طناب های ارتفاع دنیا به طول 207 متر و بلندترین تاپ دنیا به طول 170 متر و همچنین تلکابین به طول 700 متر با سرعت 150 متر در ساعت در این پارک قرار دارند.»

مدیر روابط عمومی این شرکت توضیح داد که هیچ مشکلی در برنامه ریزی برای استراحت گردشگران ایرانی وجود ندارد. تمام مسایل اعم از تغذیه و نرم های اخلاقی رعایت می شوند. برخی از هتل های سوچی به برنامه «هتل های halal friendly» پیوسته اند و مهمانان از کشورهای مسلمان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند. تاتیانا در ادامه می گوید: «هتل های آماده شده برای گردشگران ایرانی سعی می کنند که با در نظر گرفتن خواسته ها و طرز فکر ایرانیان و نرم های اخلاقی مردم، ویژگی های دینی گردشگران، ذائقه غذایی و حتی مواد غذایی لازم برای طبخ غذا بیشترین رفاه را آماده کنند.

در سال 2015، تعداد گردشگران ایرانی در بین 20 کشور اول در سفر به روسیه قرار گرفت. امروز بسیاری از هتل های روسیه و شرکت های گردشگری به گردشگران کشورهای مسلمان برنامه حلال را پیشنهاد می کنند. این برنامه شامل غذای حلال و برنامه  و خدمات گردشی و استراحتی می شود و نمایانگر ارتباطات روسیه با کشورهای مسلمان است. در منوهای غذایی زبان فارسی و عربی نیز قرار گرفته است و اتاق هایی مخصوص عبادت در هتل ها تعبیه شده است.

به خاطر افت قیمت روبل، سفر به روسیه برای گردشگران ایرانی ارزان تر از قبل است و کشور روسیه در جمهوری اسلامی ایران امروز  شناخته شده تر از قبل می باشد. علاوه بر این، تفاهم نامه همکاری بین دو کشور اخذ روادید را تسهیل کرده است.

شرکت « Svoi TC» همچون سال های گذشته برنامه سفر گردشگران ایرانی را هماهنگ می کند. این شرکت در ایران نیز مشغول جذب گردشگران به سوچی است. امروز به جرات می توان گفت که اواخر ماه آوریل با شروع مسابقه فرمول یک در سوچی، تعداد گردشگران ایرانی بیشتر از قبل خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала