دکتر سنایی: منتظر خبرهای خوبی در روابط ایران و روسیه هستیم

© Photo / سفارت ایران در مسکودکتر سنایی: منتظر خبرهای خوبی در روابط ایران و روسیه هستیم
دکتر سنایی: منتظر خبرهای خوبی در روابط ایران و روسیه هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در افتتاحیه همایش "روسیه و ایران: گفتگوی فرهنگ ها" که به میزبانی دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ و همکاری دانشگاه علامه طباطبایی طی روزهای 19 و 20 فروردین برگزار می شود، گفت: روابط ایران و روسیه در سطوح مختلف بسیار فشرده است و رهبران دو کشور اراده مستحکمی برای توسعه روابط دارند.

در هفته ها و ماه های آینده منتظر خبرهای خوبی در روابط دو کشور هستیم.
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر سنایی در این سخنرانی به روند رو به افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های علمی، دانشگاهی و فن آوری پرداخت و تشکیل کمیته عالی همکاری های علمی و فن آوری ایران و روسیه و هم چنین تشکیل اتحادیه موسسات آموزش عالی دو کشور را از جمله دستاوردهای مهم این زمینه همکاری در سال گذشته برشمرد.
سفیر کشورمان افزود: البته ایده آل همکاری های ایران و روسیه در ابعاد علمی و تکنولوژیک بسیار بالاتر از سطح فعلی است و باید در این مسیر بیش از این تلاش کنیم، ولی آهنگ روابط به خوبی به پیش می رود.
دکتر الکساندر زاپیسوتسکی، رییس دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ نیز در این مراسم به تمجید از استقامت ایران در برابر تحریم های غرب پرداخت و گفت: در شرایط سخت تحریم، ایران به خوبی، فن آوری های برتر و علوم بنیادین را توسعه داد. وی اظهار امیدواری نمود که برگزاری روزهای علم، فرهنگ و آموزش ایران در دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ بتواند به شناخت بیش تر دانشجویان روس از فرهنگ و تاریخ و دستاوردهای علمی ایران کمک نماید.
نماینده وزارت خارجه روسیه در سن پترزبورگ، دیگر سخنرانان مراسم آغازین این همایش بود. وی پیام ایگور مارگولوف، معاون وزیر خارجه روسیه خطاب به این همایش را قرائت نمود. در این پیام، به تاریخ 500 ساله روابط روسیه و ایران اشاره شد و تاکید گردید که روسیه روابط دوستانه با ایران را بسیار ارزشمند می داند. دو کشور روسیه و ایران عملا در زمینه های متنوع دو جانبه و چندجانبه با هم کار می کنند. معاون وزیر خارجه روسیه در این پیام اظهار امیدواری نمود که برگزاری منظم چنین جلسات دانشگاهی و فرهنگی بتواند تحرک محسوسی به روابط فرهنگی دو کشور بدهد.
در این رویداد دانشگاهی، مجموعه ارزشمندی از کتب معرفی تاریخ و فرهنگ و ادبیات ایران از سوی دانشگاه علامه طباطبایی اهدا گردید و بخش کتب ایرانی کتابخانه دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ افتتاح شد. هم چنین نمایشگاه سه روزه ای از کتب معرفی ایران در این دانشگاه برپا گردید و اساتید ایرانی در خصوص معرفی ایران و روابط ایران و روسیه به ارایه سخنرانی پرداختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала