در امریکا کودک نوزادی را تروریست دانستند

© Fotolia / Ruslan IefremovНоги младенца в руках матери
Ноги младенца в руках матери - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فرودگاه دیترویت آمریکا کودک نوزادی را مورد بازرسی شدید بدنی قرار داده و از لحاظ امکان به همراه داشتن مواد شیمیایی تست کردند.

در فرودگاه دیترویت آمریکا کودک نوزادی را مورد بازرسی شدید بدنی قرار داده و از لحاظ امکان به همراه داشتن مواد شیمیایی تست کردند.
گروه مسلمانان امریکایی از ایالت میشیگان به خاطر بودن نام این نوزاد در لیست مظنونان به تروریسم "اف بی ای" به دادگاه فدرال امریکا شکایت کرده است. هدف اصلی فعالان مسلمان کاهش تعداد مسلمانان آمریکایی مظنون به تروریسم است. یکی از 18 دادخواه پسربچه چهار ساله ای است که والدینش وقتی وی هفت ماه داشت، در فرودگاه دیترویت دانستند که نامش در فهرست مظنونان به تروریسم قرار دارد. به گزارش شورای روابط امریکا و اسلام (CAIR)، اسامی حدود 680 هزار نفر در لیست سیاه مقامات آمریکا قرار دارد.
یادآور می شود در سال 2012 نیز خانواده ای را به خاطر قرار داشتن نام دختر کوچکشان در لیست مظنونان به تروریسم در ایالت فلوریدای آمریکا از هواپیمای شرکت JetBlue پیاده کرده بودند. در نهایت به این خانواده اجازه پرواز دادند اما آنها گفتند دیگر قصد سفر با این هواپیما را ندارند. پدر خانواده علت سوء ظن را این دانست که آنها از خاور نزدیک به آمریکا مهاجرت کرده اند.
شرکت JetBlue اشتباه رخ داده را اختلال رخ داده در رایانه اعلام کرده و پوزش خواست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала