گزارش و تحلیل

حجاب ، مهمانداران فرانسوی را مجبور کرد مسیر خدمتشان را تغییر دهند

© AFP 2023 / Timothy A. Claryحجاب ، مهمانداران فرانسوی را مجبور کرد مسیر خدمتشان را تغییر دهند
حجاب ، مهمانداران فرانسوی را مجبور کرد مسیر خدمتشان را تغییر دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهمانداران شرکت هواپیمایی ایرفرانس که پوشش حجاب ایرانی را نپذیرفتند ، از خدمت در خط پروازی پاریس – تهران که از هفدهم ماه آوریل به راه افتاده است ، معاف خواهند شد.

به آنها مسیر های دیگری برای کار پیشنهاد می شود.
ایرفرانس به مهماندارانی که نمی خواستند در زمان ورود به ایران روسری به سر کنند مسیرهای دیگری را برای خدمت پیشنهاد کرد.
وقتی پروازهای مسیر پاریس — تهران شرکت هواپیمایی ایرفرانس از سرگرفته شد،این شرکت بیانیه ای را صادر کرد که در آن به مهمانداران دستور داده می شود در زمان پرواز کت و شلوار گشاد بپوشند و هنگام خروج هم سر و موهای خود را بپوشانند.
تقاضای ایرفرانس اعتراض مهمانداران شرکت را برانگیخت و مدیریت نیز با پیشنهاد اتحادیه برای انطباق داوطلبانه با حجاب به توافق رسید.
وقتی پرواز مهماندار یا خلبان در مسیر تهران مشخص شود ایرفرانس فرصت امتناع و تغییر مسیر خدمت را در اختیارشان می گذارد. خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی مطبوعاتی این شرکت هواپیمایی نوشت: تمامی همکاران باید از قبل در خصوص امتناع از پوشش حجاب اطلاع دهند.
وزیر حقوق زنان فرانسه لورانس راسنول از این تصمیم استقبال کرد.
ایران چه نظری راجع به این مسئله دارد. عماد آبشناس ، کارشناس دائم " اسپوتنیک" در این زمینه می گوید:


در خاتمه یادآوری می کنیم که ایرفرانس در ماه دسامبردر خصوص از سرگیری خط پروازی پاریس — تهران از هفدهم آوریل سال جاری خبر داد ، پروازی که از سال 2008 در نتیجه تحریم های بین المللی علیه ایران متوقف شده بود. اطلاع داده شد که سه پرواز در هفته در این مسیر انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала