ارمنستان گزارش های آذربایجان در باره تحت کنترل گرفتن بعضی روستاها در قره باغ را تکذیب کرد

© Sputnik / Iliya Pitalevارمنستان گزارش های آذربایجان در باره تحت کنترل گرفتن بعضی روستاها در قره باغ را تکذیب کرد
ارمنستان گزارش های آذربایجان در باره تحت کنترل گرفتن بعضی روستاها در قره باغ را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به گزارش های منتشر شده توسط وزارت دفاع آذربایجان در باره تحت کنترل گرفتن بعضی نقاط مسکونی در خاک قره باغ کوهستانی و به بار آمدن تلفات مادی و انسانی زیادی به طرف ارمنی اعلام کرد که این گزارش ها دروغ و مغایر با واقعیت است.

پیش از این وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده بود کنترل روستای سیسولان و بعضی ارتفاعات واقع در نزدیکی روستاهای دیگر در خاک قره باغ کوهستانی را در دست گرفته است. وزارت دفاع آذربایجان همچنین گفت که به طرف ارمنی تلفات مادی و انسانی زیادی به بار آمده که شامل 6 تانک، 15 توپ و بیش از 100 سرباز است.
آرتسرون اوانسیان، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به این گزارش ها اظهار داشت: "ما رسما اعلام می کنیم که گزارش های منتشر شده توسط رسانه های آذربایجانی در باره کنترل بعضی نقاط مسکونی در قرع باغ کوهستانی توسط نیروهای آذربایجان و تلفات سنگینی که گویا بر نیروهای آرمنی به بار آمده، هیچ مطابقتی با واقعیت ندارد و تنها در راستای انحراف افکار عمومی است".

قره باغ کوهستانی یک جمهوری خودمختار واقع در جنوب غربی جمهوری آذربایجان با اکثریت ارمنی است. این منطقه سال ها است که محل مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان می باشد. برای برقراری صلح و ثبات پایدار و مطمئن در منطقه قره باغ کوهستانی کوشش‌های متعددی به عمل آمده و طرح‌های صلح مختلفی ارائه گردیده که تاکنون هیچ ‌یک از آنها به نتیجه ای مورد انتظار نرسیده و وضعیت حاکم بر این منطقه همچنان نه جنگ و نه صلح است.
ایروان و باکو صبح شنبه از افزایش وخامت اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی خبر داده و اعلام کردند این افزایش دوباره منجر به ازسرگیری عملیات جنگی در این منطقه شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала