گزارش و تحلیل

ناتو یگان های خود را به شرق منتقل می‌کند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisبزرگترین رزمایش نیروهای هوابرد ناتو در اروپا پس از پایان جنگ سرد
بزرگترین رزمایش نیروهای هوابرد ناتو در اروپا پس از پایان  جنگ سرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نقشه های ناتو مبنی بر انتقال یک تیپ موتوریزه کامل به «جبهه شرقی» به خاطر ترس از خطر حمله احتمالی روسیه معلوم شد. بنا به اسناد دریافت شده یک کمی بیش از 4000 سرباز و 250 دستگاه تانک منتقل خواهد گردید.

روز چهارشبه پنتاگون انتقال یک تیپ به اروپای شرقی برای دفاع از متحدین خود از خطر حمله ناشی از روسیه را اعلام کرد. آیا واقعاً هم می‌توان در باره خطر صحبت کرد؟

از شما دعوت می‌کنیم با عقیده سرتیپ ژان ونسان بریسه از فرانسه، مدیر انستیتوی تحقیقات بین‌المللی استراتژیک آشنا شوید. وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت:

«روس ها هم به همین ترتیب می توانستند در باره خطر حمله از طرف ناتو حرف بزنند. همه این‌ها سخنان پوچ است و نشان می‌دهد که آمریکا می‌خواهد به اختلاف انگیزه جدیدی بدهد و یا حد اقل تشنج ایجاد کند زیرا به نظرم آمریکا فقط از یک چیز می‌ترسد — نزدیکی بیش از حد اروپا با روسیه

این ژنرال فرانسوی متذکر شد که در حال حاضر نیرو های مسلح روسیه روز به روز بیستر نیرومند تر می شود. به گفته وی «از طرف برخی متحدین در اروپای شرقی که در ناتو متحد آمریکا هم می‌باشند بیشتر تقاضا ها در باره کمک به گوش می‌رسند. آن‌ها بر آن هستند که خطر از سوی روسیه در حال افزایش است. یعنی اینکه این بازی‌های نسبتاً معمولی است. بعلاوه نزدیکی رهبری برخی کشورهای اروپای شرقی با آمریکا بیشتر از بقیه اروپا است».

این روزها جوزف دانفورت رئیس کمیته متحده روسای ستاد های آمریکا اعلام کرد که تعداد خطر ها برای آمریکا ناشی از روسیه از همه بیشتر است. ژنرال بریسه در تفسیر این اعلامیه گفت: «شاید آن‌ها دارند تبرئه برخی چیز ها را جستجو می‌کنند». ژنرال بریسه در پایان گفت:

«روسیه خطر بود، بعد چین خطر شد، دوباره روسیه خطر شد و چین خطر شد و شوروی خطر بود. این‌ها چیز های معمولی هستند که برای مدلل کردن بودجه مطرح می شوند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала