گزارش و تحلیل

شکودا به جای اوپل و شورولت

© Sputnik / Zoloto Olegخودرو شکودا
خودرو شکودا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ما قصد نداریم روسیه را ترک کنیم.

بعضی از  شرکت های خارجی خودرو   مانند « اوپل»  و « شورولت» که نتواستند  بحران را از سر بگذرانند   بازار روسیه را ترک کردند.  آیا « شکودا اوتو» نیز از نمونه آنها پیروی خواهد کرد؟ لوبومیر نایمان  نماینده این شرکت در روسیه در مصاحبه با خبرنگار « سپوتنیک» در این خصوص   اظهار نظر نمود.

 

شرکت « شکودا» در سال جاری  120 — مین سالگرد خود را برگزار می کند.  از همان ابتدا  خودروهای ما در روسیه بفروش می رفتند. اولین خودروهای  مارک Laurin  و Klement(به نام صاحبان شرکت)  در سال 1907 میلادی در  مسکو بفروش رفتند.  در آن زمان  نمایندگی رسمی این شرکت وجود داشت.  هم اکنون 127 نمایندگی این شرکت در روسیه فعال اند.  مهمترین هدف ما در دوره بحران —  حفظ شرکای روسی و جلوگیری از ورشکستگی آنهاست.  بدین منظور از روش  تولید در محل استفاده می کنیم. اجزاء خودرو  به نرخ ملی  از تولیدکنندگان داخلی خریداری می شوند  که آنها را با کمک مدرنیزه کردن سیستم کار  آموزش می دهیم. بدین ترتیب مخارج کاهش می یابد.  کارخانه های مونتاژ در  کالوگا و  نیژنی نوگورود  راه اندازی شده اند.  در کارخانه های خودروسازی روسیه،  خط تولید ما بطور کامل کار می کند. در سال گذشته در  اوج بحران،  کارخانه  تولید موتور را در « کالوگا»  راه اندازی کردیم.  هم اکنون  در فکر تولید  جیپ VisionS  هستیم که در  نمایشگاه خودرو ژنو جنجال به پا کرد.  روسیه در  اولین پنج ردیف فهرست کشورهای  خریدار « شکودا» قرار دارد.  ما در اینجا خواهیم ماند و قصد ترک روسیه را نداریم.

 

دلیل چنین  خوشبینی شما در زمینه افت بازار  خودرو روسیه چیست؟

 

 ما البته نمی توانیم بر اوضاع بطور کلی تأثیر بگذاریم.  اما در سال گذشته سهم ما  در  بازار  با وجود  افت کلی، 37 درصد افزایش داشت.  حضور خود را گسترش می دهیم  و جاهای خالی مارک های دیگر را پر می کنیم. مارک « شکودا»  در بین روس ها  محبوب است  و تجسم گر کالای چک است که در زمان شوروی  نشانه « مرغوبیت» بود.  دائما  ردیف مدل های خودرو به روز می شود.

 

 اولویت ها در دوره بحران چیست؟

 مارک های مختلفی در بازار روسیه به فروش می روند.  بازار « سدان»  کمتر از  دیگر بخش ها افت می کند. خودروی باصرفه « Rapid» از لحاظ سطح فروش  بالاتر از Škoda Octavia است. تقاضا برای خودروهای  درجه « لوکس» کاهش نمی یابد.  پیداست  درآمد مشتریان روسیه  خواهان خرید این نوع خودرو ،  در سطح سابق حفظ شده است.  آنها بر خلاف طبقه متوسط  امکان خرید خودروهای سواری گران قیمت را حفظ کرده اند.  در سال 2015 میلادی  ما 55 هزار  خودرو در روسیه فروختیم.  امیدواریم در سال جاری نیز  به همین شاخص برسیم.  در سال 2017 اقتصاد روسیه رشد خواهد کرد.

 اطمینان شما از کجا ناشی می شود؟  خبرنگاران و تحلیلگران  افت شدید اقتصاد روسیه را پیش بینی می کنند.

 ما با آنها  موافق نیستیم.  در هر کشوری یک سیکل سه ساله فراز و نشیب وجود دارد.  از اینرو  افت  و رکود در روسیه در سال 2017 به پایان خواهد رسید.   قبل از هر چیز منظورم  بازار خودروست که 30 درصد افت کرد.  در فوریه سال 2016  این شاخص تا سطح 13 درصد  کاهش یافت و در  ماه مارس  این افت 9 درصد است.  گرایش منفی به پایان می رسد. من خوشبین هستم. به عقیده من تابستان بازار خودرو رونق خواهد گرفت و  ما می توانیم  صادرات « اشکودا» از روسیه به کشورهای  دیگر را آغاز کنیم که سودآور خواهد بود.  تولید خودرو در روسیه و صادرات آن به بلاروسی، اروپا  و شرق! چنین صادارتی در اینجا  طرفداران زیادی دارد.  برای ما  نرخ ارز  مهم نیست- 70، 75 و یا 80 روبل در ازای یک دلار  و یا یوور.  مهم آن است که روبل با ثبات باشد که شرط اصلی  موفقیت کار در روسیه است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала