تفریحات میلیاردرها

© Fotolia / Akhilesh Sharmaقایق تفریحی
قایق تفریحی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنجالی ترین پروژه ساخت قایقی برای آندری مِلنیچِنکو میلیاردر روسیه اعلام شد.

با وجود بحران  اقتصادی، ثبات در بازار جهانی  سوپرقایق ها (بادبانی و یا موتوری با  خدمه حرفه ای  و به درازای بیش از 24 متر)  حاکم است.  مطابق با اطلاعات  نشریه معتبر انگلیسی  Boat International،  در سال 2015 میلادی بطور کلی  392 قرارداد  ساخت سوپرقایق ها به امضا رسید که کمی از  تعداد قایق های سال 2014 عقب ماند (412  سفارش ساخت قایق). هم اکنون 755 سوپر قایق در حال ساخت است  که رکورد هفت سال اخیر است.  در سال 2016 پروژه های زیادی در این  خصوص به پایان خواهند رسید.

در باره  هفت سوپر قایق برای شما تعریف می کنیم که طی سال جاری به صاحبان آنها تحویل داده خواهد شد. به احتمال زیاد جنجالی ترین پروژه را می توان ساخت قایقی برای  آندری  مِلنیچِنکو میلیاردر روسیه دانست  که به ارزیابی  روزنامه « دیلی میل»  بییش از 260 میلیون پوند استرلینگ  خرج برمی دارد (374 میلیون دلار).

 میلیاردر روسیه قایق بادبانی بزرگی  بعلاوه قایق  119 متری  موتوری خود می سازد  که همان نام « A» را برخود دارد.  از این قایق  به لحاظ  شکل ظاهرش بارها در فیلم های هالییوود   فیلمبرداری شده است.

فیلیپ استارک  طراح هر دو قایق است.  وی طراحی است که در ساخت قایقی برای  استیو  جوبس  به نام « ونوس» شرکت دارد.  وقتی  قایق  « A» به آب انداخته شود،  رسما  بزرگترین قایق بادبانی  در جهان خواهد بود  و از  قایق  « سی کلاد» —1931  جلو خواهد زد. سوپر قایق « A»  تقریبا 50 متر از این قایق دراز تر است.

 ایتالیا در صدر کشورهای ساخت این نوع قایق ها  قرار دارد. ایتالیا کشور شراب، پنیر  و سس  یک سوم حجم ساخت سوپر قایق ها را نیز بخود اختصاص داده است.  یکی از ستارگان  صنعت کشتی سازی — کارخانه جوان کشتی سازی  « تانکوآ» از «ژنوآ»ست. اولین قایق ساخته شده در این کارخانه به درازای 6 متر  به شهروند روسیه تعلق دارد که نام وی فاش نمی شود.  این قایق در نمایشگاه بزرگ سال گذشته  ماناکو  عرضه شد. بزودی  مدل 50 متری مدرن تر آن  شناوری خود را آغاز خواهد کرد.  شش کابین و آپارتمان صاحب قایق با بالکن های تا شو،  سالن ورزش ، سینما و  گاراژ برای 7 قایق یک متری.

 کارخانه کشتی سازی  « بِنِتی  » از « توسکانی» ایتالیا  در سال گذشته 19 قایق  ساخت که درازای  7 قایق  آن  بیش از 50 متر بود. در سال 2016 میلادی  اولین بدنه  مدل جدید  قایق « مدیترانه 116»  آماده خواهد شد.  این بدنه  به سبک کلاسیک  کارخانه ساخته شده است اما پنجره های  بزرگی دارد.

چند سال پیش بیماری بیل دروکر  میلیاردر « آی.تی»  سرطان تشخیص داده شد و او  برخورد خود به زندگی را کاملا تغییر داد.  کارفرمای مشهور گفت: « وقتی فهمیدم  خواهم مرد، در صدد عملی کردن آرزویم برآمدم.  ساخت یک قایق بادبانی بزرگ». قایق بادبانی او به نام «  سوباریس» که بیش از 4 سال صرف ساخت آن شده است پس از آغاز شناوری بزرگترین قایق از این نوع خواهد بود.  به لحاظ طراحی  مهندسی عالی فیلیپ بریان، سرعت آن  17 گره دریایی است که برای این نوع قایق  فوق العاده است.  این قایق از نظر کلکسیون  هنری خود که شامل آثاری از فرنک استلا و آگوست  رودِن است، بی رقیب می باشد.

هلندی ها همیشه  کشتی سازان ماهری  بودند.  تا کنون نیز مهارت خود را حفظ کرده اند.  یکی از بزرگترین  کارخانه های کشتی سازی کشور به نام « نیسِن»  که  بر طبق شایعاتی گفته می شود به  مالکی از روسیه تعلق دارد ، در سال 2016  بزرگترین سوپر قایق  در  تاریخ قایق سازی  به نام Galactica Super Nova را تحویل سفارش دهنده خواهد داد.  این قایق 70 متری بر اساس  پلاتفرم نوآورانه  با  بدنه ای خودویژه ساخته شده است و با سرعت بیش از  30 گره دریایی، سریع ترین  قایق در جهان در نوع خود خواهد بود.

این قایق  احتمالا  محرمانه ترین  پروژه قایق سازی  جهان است.  این قایق آزمایش فنی  را  پشت سر گذاشته است و در انتظار تحویل به سفارش دهنده  است. قایق «  Omar»   در کارخانه قایق سازی « لوئرسِن»  آلمانی ساخته می شود که بزرگترین  سوپر قایق  جهان  —« Azzam 180 متری»  را ساخته است.

سرگی دوبروسردوف، طراح جوان که در موناکو زندگی می کند  برای عرضه  اولین قایق خود آماده می شود.  وجه تمایز این مدل وجود پنجره های بزرگ  و رنگ غیر عادی  روشن  بدنه قایق است.  در ساخت این قایق  طراحان  موناکو، مهندسان هلند  کار کردند. کارخانه قایق سازی در « توسکانی» قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала