گزارش و تحلیل

اعتقاد فدراسیون فوتبال روسیه به عدم لغو حالت فوق العاده در مسابقات فوتبال

© SputnikFutbol maçı. Top
Futbol maçı. Top - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهت و حیرت، هنوز اروپا و جهان را به دلیل وقوع انفجارات بمب در بروکسل که منجر به کشته شدن ده ها تن از افراد بیگناه شد را در بر گرفته است. یک سری انفجارات مشابه در نوامبر 2015 ، در هنگام بازی دوستانه فوتبال، بین تیم های فرانسه و آلمان، در نزدیکی ورزشگاه "اِستاد دو فرانس" پاریس نیز رخ داده بود.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک"، نیکیتا سیمونیان- قائم مقام فدارسیون فوتبال روسیه در شگفت است که چرا غرب نمی تواند امنیت شهروندان خود را تامین کند. به گفته وی، تعجب آور است که در قرن 21 عده ای می توانند به راحتی مواد منفجره را وارد مترو و فرودگاه کنند.
این کارشناس می گوید:

"علی رقم وقوع چنین حوادثی، من معتقدم که نباید برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا را در فرانسه لغو کرد. متاسفانه قاره اروپا در گروگان تروریست ها قرار گرفته است. اما این مشکل بازیکنان و تماشاچیان نیست. نیروهای ویژه امنیتی نمی توانند از عهده وظیفه خود برآیند. فقط لازم است تا اقدامات امنیتی، تشدید شوند".


علاوه بر این او اظهار داشت، زمانی که فوتبالیست ها وارد زمین بازی می شوند، به امنیت خود فکر نمی کنند، برای آنها تنها بازی و نتیجه آن مهم است.
نیکیتا سیمونیان در ادامه تاکید می کند:

"باورکنید که اگر یک بازیکن حرفه ای وارد زمین شده و همواره نگران این باشد که اکنون بمبی به سوی او پرتاب خواهد شد، او دیگر هیچ کاری نمی تواند در بازی فوتبال انجام دهد. او فرد ضعیفی است. من این را به عنوان یک بازیکن سابق، اعلام می کنم".


لازم به یادآوری است که در نوامبر 2015، شهر پاریس شاهد یک سری حملات تروریستی بود. یک رستوران توسط افراد ناشناس مورد آتش گلوله قرار گرفت. سه انفجار نیز در هنگام برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم های ملی فرانسه و آلمان، در نزدیکی ورزشگاه "استاد دو فرانس" به وقوع پیوست. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در آن هنگام، تماشاگر این بازی بود.
علاوه بر این، افراد ناشناسی با حمله به کنسرت راک در تئاتر "باتاکلان" شهر پاریس، تعدادی را به گروگان گرفتند. شهردار پاریس، خبر از کشته شدن بیش از 140 نفر در حملات تروریستی داد. نزدیک به 100 نفر در عملیات گروگان گیری کشته و 40 تن دیگر نیز قربانی دیگر حملات تروریستی در مناطق مختلف پایتخت شدند.
پس از این وقایع، عده ای در خصوص ناتوانی فرانسه در تضمین امنیت مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا صحبت، و حتی در مورد امکان انتقال این تورنمنت بزرگ به کشور دیگر، گمانه زنی کرده اند.
مسابقات جام ملت های اروپا 2016، قرار است امسال از تاریخ 10 ژوئن لغایت 20 جولای (از 21 خرداد الی 20 تیر) ، در کشور فرانسه برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала