پس از پیوستن کریمه به روسیه ، زیرساخت های این شبه جزیره به مدرنیزاسیون نیازمندند. اعداد دقیق سرمایه گذاری های لازم فعلا مشخص نیست. پروژه در مرحله ی بحث و بررسی قرار دارد. بر اساس ارزیابی های اولیه ، برای یکی از شبکه های راه آهن کریمه سخن از سه و نیم میلیارد دلار است.
کریمه در انتظار هجوم مسافران و ترافیک کالا از روسیه است. و راه آهن برای اتصال شبه جزیره به روسیه لازم و ضروریست. نه تنها ساخت پل بر روی تنگه ی کریمه بلکه ایجاد خطوط راه آهن هم برای آن پیشنهاد می شود. وزارت راه و ترابری روسیه تا اواسط تابستان قصد دارد هزینه ی های بازسازی راه آهن کریمه را برآورد نماید.
کارشناسان یادآوری می کنند که بدون بازسازی زیر ساخت های قدیمی شبه جزیره ، توسعه و پیشرفت آینده آن غیر ممکن است. الکسی اسکپین ، کارشناس مدرسه ی عالی اقتصاد مسکو می گوید:
باید زیر ساخت های کریمه را با در نظر گرفتن مکان های زندگی ساکنین شهرها و پروژه های عظیم تضمین نمود. از جمله توسعه ی توریسم نیازمند زیر ساخت های مناسب است ، بعد از آن پروژه های صنعتی و شاید پروژه های کارخانه جات فن آوری های پیشرفته لازمند.
در واقع کریمه نیاز شدیدی به سرمایه گذاری دارد. با گذشت زمان آنها بیش از همه برای توسعه ساختار های امروزی توریسم در شبه جزیره صرف خواهند شد. اما زمان سرمایه گذاری بر روی چنین پروژه هایی طولانیست. راه حل موقت ، بازده سریع السیری ایجاد کرده و بودجه ی محلی را تکمیل می کند ، می توان در شبه جزیره منطقه ی قمار بازی ایجاد کرد. در روسیه مکان های قماربازی تنها در مناطق مشخصی قرار دارند. کریمه می تواند یکی از آنها باشد. لایحه ی قانونی مطابق با آن برای بررسی به دومای دولتی فرستاده شده است.
سرگی سووروف ، تحلیل گر شرکت مدیریتی " استاندارد روسی" می گوید:
همه کازینوهای لاس وگاس ، مونته کارلو، بادن بادن را می شناسند و هرساله میلیون ها نفر به این مناطق سفر می کنند. تاثیر اقتصادی مناطق قماربازی نه تنها از سود کازینوها بلکه از ایجاد زیرساخت های تکمیلی و از جمله ساخت هتل های جدید ، رستورانها و مغازه هاست. این امر باعث افزایش بودجه ی منطقه و فرصت های شغلی بیشتر است.
واریانت ساخت شهر قماربازی در ساحل جنوبی کریمه بررسی می شود. بر اساس قوانین روسی ، مناطق قماربازی باید خارج از شهرها و در واقع در فاصله ی مشخصی از آنها قرار گیرند.