مسکو در اصول همکاری با اتحادیه اروپا تجدید نظر می کند

© Sputnik / Maksim BlinovВид на здание Министерства иностранных дел Российской Федерации с Бородинского моста в Москве
Вид на здание Министерства иностранных дел Российской Федерации с Бородинского моста в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه به همراه دیگر نهاد های کشور در اصول همکاری با کشور های عضو اتحادیه اروپا تجدید نظر می کند. به گزارش خبرگزاری "اینترفاکس"، یک منبع در وزارت خارجه روسی این مطلب را روز چهارشنبه 16 مارس اعلام کرده است.

منبع گفت:" ما از تمام نهادها و ساختارهای شرکت کننده در روابط با اتحادیه اروپا در راستاهای گوناگون که 18 گروه برای گفتمان هستند و هرکدام از آنها دارای گروه های فرعی خود است، نظر خواهی کردیم تا معلوم شود چه موضوعاتی برای آنها جالب است و چه چیز هایی مورد توجه آنها نیست و از آنها می توان خلاص شد".
به عقیده دیپلمات روسی همکاری اقتصادی به شکل سابق دیگر نمی تواند انجام شود چون کشورهای عضو اتحادیه اروپا خود را طرف هدایت کننده ای می دانند که می تواند به همکاران روسی بگوید چه کاری را می تواند انجام دهد و چه کاری را نه. وی گفت چنین همکاری اقتصادی برای روسیه لازم نیست.
وزیران خارجه کشور های عضو اتحادیه اروپا روز 14 مارس به اتفاق آرا پنج اصل برای برقراری روابط با روسیه را به تصویب رساندند. آنها رعایت کامل توافقنامه های مینسک، توقیت روابط اتحادیه اروپا با شرکای شرقی ، تقویت ثبات داخلی اتحادیه اروپا و تعامل انتخابی با مسکو با درنظرداشتن منافع مشترک، حمایت از جامعه مدنی روسیه و توسعه تماس های بین ساکنان اتحادیه اروپا و روسیه هستند. موگرنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد بروکسل موضع خود در رابطه با پیوستن کریمه به روسیه را تغییر نخواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала