گزارش و تحلیل

سرگی لاوروف: مبارزه با تروریسم باید بدون بازی دوپهلو پیش برده شود

© Sputnik / Vitaliy BelousovМинистр иностранных дел Тунисской Республики Хемаиес Жинауи и министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече в Москве
Министр иностранных дел Тунисской Республики Хемаиес Жинауи и министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مبارزه با تروریزم باید بدون بازی دوپهلو و دخالت به امور داخلی دول پیش برده شود. این اظهارات را سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بعد از ختم مذاکرات با حمائیس ژیناؤای، همتای تونسی خود کرد.

مبارزه با تروریزم باید بدون بازی دوپهلو و دخالت به امور داخلی دول پیش برده شود. این اظهارات را سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بعد از ختم مذاکرات با حمائیس ژیناؤای، همتای تونسی خود کرد.

رئیس دستگاه سیاسی روسیه گفت:"ما از نونس در راه مبارزه با تحدید تروریستی پشتیبانی می کنیم. تعامل بین کشوها در مقابله با تروریسم باید با تکیه بر حقوق بین المللی، بدون بازی دو پهلو و دخالت در امور داخلی دول صورت بگیرد."

سرگی لاوروف همچنین در ختم مذاکرات با همتای خود اظهار کرد که "فدراسیون روسیه از پشتیبانی ایدۀ تشکیل اعتلاف گسترده واحد در مبارزه با تروریسم،  از دولت تونیس سپاسگزار است. آقای لاوروف مواضه عمومی دو کشور نسبت به ناخوشایند بودن تروریسم و تلاش های مشترک در راستای تقابل با این "شرع جهانشمولی" ابراز کرد.

وزیر امور خارجه روسیه به بحران سوریه نیز اشاره کرد. به نظر لاوروف، مذاکرات بین السوری در ژنو باید تمام طیف نیروهای اپوزیسون را شامل خود کند.

او گفت: "امروز در ژنو گفتگوی بین السوری باید شروع شود. ما ترکیب شرکت کنندگان هیئت دولت و اپوزیسیون را تعقیب می کنیم. روشن است که در مذاکرات باید طیف وسیع نیروهای سیاسی سوری شرکت کند، در غیر آن این مذاکرات مدعی نشست همه جانبه که در آن مسایل کلیدی آینده سوریه مطرح است، نخواهد بود.

رئیس دستگاه سیاسی روسیه در جریان مصاحبه مطبوعاتی با همتای تونسی خود ذکر کرد که "رژیم آتش بس در سوریه با وجود موارد نقض، در کل، رعایت می شود. او گفت:"ما ارضاء دو جانبه از رژیم اتمام عملیات جنگی بیان می کنیم، حتی با وجود موارد نقض آتش بس".

وزیر لاوروف ادامه داد:"همزمان مبارزه آشتی ناپذیر با داعش و جبهه اانصره و گروه های تروریستی دیگر ادامه دارد."

طبق اظهار آقای لاوروف، به نوبه خود، روسیه از هر نوع توافق روی مسئله ساختار سیاسی سوریه بین حکومت و طیف وسیع اپوزیسیون پشتیبانی می کند. او گفت:"آن توافقی که بین حکومت سوریه و طیف وسیع مخالفان سیاسی در باره ساختار آینده سیاسی سوریه صورت خواهد گرفت، مورد پشتیبانی ما است."

در ختم مصاحبه رئیس دستگاه سیاسی روسیه این چنین نتیجه گیری کرد:"به این معنی یا منظورم این است که هر نوع ساختار سیاسی — چه دولت واحد، فدرالی یا غیر متمرکز- باید مورد توافق و رضایت همه سوریان باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала