پاکستان خواستار افزایش خرید جنگنده های اف 16 از امریکا است

© AFP 2023 / Sam Yehجنگنده اف – 16
جنگنده اف – 16 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاکستان خواستار افزایش خرید جنگنده های اف 16 از امریکا است و همچنین روسیه و فرانسه را فروشندگان بالقوه هواپیما برای نیروی هوایی خود می داند.

هفته نامه بریتانیایی Jane's Defence Weekly ضمن اعلام این مطلب می نویسد پاکستان تلاش خواهد کرد در صورت پایان موفق معامله فعلی درباره تحویل هشت فروند جنگنده چند منظوره اف 16 ، 10 فروند دیگر از این جنگنده ها را خریداری کند.
یک منبع در دولت پاکستان اعلام کرد تحویل هواپیما های امریکایی به نیروی هوایی این کشور امکان خواهد داد خسارت ناشی از جنگ با تروریست ها را کاهش دهد. وی افزود تصمیم اصولی درباره ضرورت خریداری 10 فروند دیگر از هواپیما های اف 16 گرفته شده اما زمان دقیق انجام این سفارش تعیین نشده است.
به گفته منبع پاکستانی، نیروی هوایی این کشور باید تا سال 2020 میلادی، 190 فروند هواپیما را از رده نظامی خارج سازد و به این دلیل در جستجوی گزینه های مختلف برای خریداری هواپیما های جدید است.
این منبع گفت:" مخالفت شدید کنگره آمریکا برای فروش هشت فروند هواپیما به پاکستان مایوس کننده بود و به این الیل ما در جستجوی فروشندگان دیگر از جمله روسیه یا فرانسه هستیم". وی خاطرنشان کرد هواپیما های فرانسوی با وجود قرار داشتن در سطح هواپیما های روسی به مراتب گرانتر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала