برنامه گردشگری فضایی روسیه

© REUTERS / NASAمنظره زمین از فضا
منظره زمین از فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت بلیط فضایی از 200 تا 250 هزار دلار خواهد بود.

شرکت خصوصی  فضایی « کوسموکورس» اجازه  طراحی پروژه  سیستم چند بارمصرف  برای پروازهای گردشگران فضایی را  از شرکت  دولتی « روس کسموس»  دریافت کرد.  این خبر در همایش  « Inspace» اعلام شد که در این روزها در مسکو جریان دارد.

شرکت « کوسموکورس» باید تا سال 2020 میلادی سازماندهی گردشگری فضایی تا  ارتفاع  220-180 کیلومتر  را  نهایی سازد.  یوری گاگارین اولین فضانورد جهان در این ارتفاع  مداری پرواز کرده بود.  زمان کل  پرواز  15 دقیقه خواهد بود  که 6-5 دقیقه آن  در حالت بی وزنی سپری خواهد شد.  محل استارت  پایگاه فضایی « کاپوستین یار» در  آستراخان  خواهد بود.  مقامات  محلی  از این پروژه فضایی حمایت می کنند که به مرور زمان   همراه هندوانه وخاویار سیاه یکی دیگر از مارک های معروف این منطقه خواهد شد.

 مجتمع چند بارمصرف  فضایی زیر مداری (ام.اس.کا.کا)  که شرکت خصوصی « کوسموکورس» هم اکنون در حال کار روی آن است  از  موشک حامل  چندبار مصرف زیر مداری  و سفینه چند بار مصرف  فضایی برای پرواز به زیرمدار زمین تشکیل شده است.  شش گردشگر فضایی و یک  مربی فضانوردی در این  سفینه پرواز خواهند کرد.  قیمت  هر بلیط  از 200 تا 250  هزار دلار خواهد بود. قیمت بلیط رقبای خارجی  نیز در همین سطح است.  به گفته پاول پوشکین  دبیر کل  شرکت « کوسموکورس»  بلیط ها هنوز فروخته نشده اند  اما  تا کنون حدود 900  بلیط رزرو شدند.

—   در روسیه افرادی سعی کردند بلیط پرواز به فضا را خریداری کنند  اما ما فعلا  این بلیط ها را نمی فروشیم.  فعلا باید مسائلی از نظر قانونی و مالی و فنی حل و فضل شوند.  اما تاریخ پرواز تغییر نخواهد کرد. پرواز توریستی به فضا در سال 2020 انجام خواهد شد.

گردشگران فضایی باید چهار روز قبل  از پرواز به  پایگاه فضایی بروند تا آخرین معاینات پزشکی انجام گیرد  و لباس فضایی  مناسب آنها انتخاب شود  و  تمرینات در سانتریفوژ  انجام  و مراسم ویژه پرواز به فضا  برگزار شود. آنها باید در کنفرانس مطبوعاتی معمول قبل از پرواز  شرکت کنند.

کارشناسان معتقد هستند  که بازار  گردشگری فضایی در 5 سال آینده رونق خواهد گرفت.  ایلون  ماسک پیشاهنگ در این رشته است.   شرکت او « اسپیس ایکس»  با موفقیت  در رشته  فضایی  فعالیت می کند که  از سال 2012  بارها را به ایستگاه بین المللی فضایی می رساند.  دو شرکت دیگر:  « بلو اوریجین» آمریکا و « ویرجین گالاکتیک»  انگلیس  در اولین مراحل  آزمایش سفینه های  فضایی  خود هستند که کارها در این عرصه با موفقیت پیش می رود.

 میلیاردر روس سرمایه گذار  پروژه گردشگری فضایی « کوسموکورس» است. نام وی فاش نمی شود  اما مشخص است که او در فهرست ثروتمندان  روس « فوربس»  به ثبت رسیده است.  فضانوردی  یکی از سرگرمی های  محبوب اوست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала