پنتاگون به استفاده از پهپاد ها در داخل آمریکا اقرار کرد

© Photo / Stefano Montagnerنمای شهر نیویورک - آمریکا
نمای شهر نیویورک - آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع امریکا به استفاده از پهپاد های نظامی Predator و Reaper در خاک این کشور از سال 2006 میلادی اقرار کرد.

به گفته سخنگویان پنتاگون، این پهپاد های ماموریت های اندکی را انجام داده و قوانین امریکا را نقض نکرده اند اما کارشناسان می گویند حداقل یک قانون نقض شده است و علاوه بر این پهپاد ها می توانستند برای مراقبت بر زندگی شهروندان آمریکا مورد استفاده قرار بگیرند.
به گزارش USA Today ، وزارت دفاع امریکا به حدود 20 مورد استفاده از پهپاد های نظامی در داخل این کشور از سال 2006 تا سال 2015 اقرار کرده است.
در گزارش پنتاگون خاطرنشان می شود که پهپاد ها برای اطفای حریق های جنگلی و مهار سیل ها به کار برده شده اند اما رابرت مولر، رئیس اف بی ای در سال 2013 میلادی از استفاده از پهپاد ها با هدف نظارت و مراقبت سخن گفته و خاطرنشان ساخت اداره اف بی ای در "موارد بسیار نادری" پهپاد به کار برده است.
در گزارش پنتاگون خاطرنشان می شود هیچگونه قانون فدرالی درباره استفاده از پهپاد های نظامی طبق درخواست مقامات کشوری آمریکا وجود ندارد.
ارتش امریکا از پهپاد های MQ-1 Predator و MQ-9 Reaper در نقاط داغ برای حملات دقیق هوایی و شناسایی اهداف دشمن استفاده می کند.
به نوشته USA Today، استفاده ارتش امریکا از پهپاد ها در داخل خاک این کشور قانون Posse Comitatus، مصوبه سال 1878 را نقض می کند. طبق این قانون "مجازات استفاده خود سرانه از یگان های ارتشی به استثنای موارد اجازه داده شده توسط کنگره مطابق با قانون اساسی پرداخت جریمه با تا دو سال حبس و یا هم زندان و هم حبس است". در آخرین متن این قانون ، مصوبه سال 1994 چنین گفته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала