به عقیده ظریف،هنوز کسانی در منطقه فکر می کنند منافع آنها در طرفداری از داعش است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر به عقیده ظریف،هنوز کسانی در منطقه فکر می کنند منافع آنها در طرفداری از داعش است
به عقیده ظریف،هنوز کسانی در منطقه فکر می کنند منافع آنها در طرفداری از داعش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در حال بازدید از سنگاپور است، اظهار داشت هنوز برخی از طرفها در منطقه فکر می کنند طرفداری از داعش به نفع آنها است.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این که تروریسم تهدید جهانی است که مرز نمی شناسد، گفت: هنوز در منطقه کسانی هستند که فکر می کنند منافع آنها در طرفداری از داعش است.

محمدجواد ظریف عصر سه شنبه در نشست «تغییر پارادایم از بازی حاصل جمع صفر به رهیافت برد —برد، تعمیم تجربه برجام» در موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی سنگاپور افزود: حتی اگر بشار اسد بخواهد در مقابل این گروه ها ایستادگی کند آنها، این را باخت خود می دانند.
وی تصریح کرد: در منطقه راه حل نظامی موفق نخواهد بود ما نمی توانیم راه حل یک بعدی برای سوریه داشته باشیم.
وزیر امور خارجه یادآور شد: در سوریه و عراق در میان تروریست ها هیچ وقت فردی را نمی بینید که فارسی صحبت کند، اما به انگلیسی یا فرانسه صحبت می کنند.
ظریف ادامه داد: چرا از اروپا عده ای به سوریه می روند و برای داعش می جنگند، آنها خطر بزرگی برای خودشان هستند که باز می گردند.
وی تاکید کرد: اگر آنها فکر می کنند این مساله محدود به سوریه و رژیم اسد است و این تروریست ها در منطقه می مانند ، اشتباه می کنند.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد تروریسم آمریکا، اروپا و دیگر کشورها را تهدید می کند ، این تهدید به همان اندازه که برای سوریه وجود دارد برای عربستان نیز هست.
ظریف یادآور شد: هیچ کس نمی تواند این جنگ را تنها در منطقه خاورمیانه به جلو ببرد.
وی ادامه داد: داعش نفت می فروشد و پول آن را دریافت می کند چراکه کسانی هنوز هستند که فکر می کنند این مساله داخلی است.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: این تفکر باید تغییر یابد، ما احتیاج به شناسایی و معرفی واقعیت داریم.
ظریف همچنین گفت: داعش و النصره به یک نیروی نظامی با تجربه تبدیل شده است ، باید دلایلی که چرا مردم به آنها می پیوندند را بررسی کرد. کسانی که در خارج از سوریه و عراق به داعش می پیوندند تفکر آنها در مساجدی پرورش می یابد که پول نفت آنها را حمایت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала