شکلات خارپشتی

© Fotolia / FomaAشکلات
شکلات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سر و راز شکلات « طول عمر» در وجود ویتامین «کا» نهفته است.

متخصصان پریموریه (خاور دور روسیه)  شکلاتی با استفاده از موادی درست کردند که از خارپشت دریایی و  ستاره دریایی گرفته شده است. این شکلات باعث افزایش طول عمر می شود.  انستیتوی شیمی — بیوارگانیک  دانشگاه فدرال خاور دور  وابسته به آکادمی علوم روسیه  این خبر را گزارش داد.

در گزارش مربوطه آمده است: « متخصصان  انستیتوی ما  یک محصول غذایی جدید — شکلات « شاهکار دریایی» را تهیه کردند. موادی که بر اساس عصاره خارپشت  و ستاره دریایی ساخته شدند در تهیه این شکلات بکار رفته است.  این مواد را « ویتامین  های دریایی» نامیدیم. چنینی ترکیبی از « ویتامین» دریایی»  فرایند پیری را کند کرده و تأثیر خوبی بر  روند متابولیسم  گذاشته،  کیفیت زندگی شخص را  بالا برده  و باعث افزایش طول عمر  می شود.

پژوهش ها در باره  ساختار و خصوصیات  طبی  بیولوژیکی  ترکیبات طبیعی دریایی در انستیتوی شیمی — بیوارگانیک  دانشگاه فدرال خاوردور  بیش از 40 سال است  که ادامه دارد.  بر اساس این تحقیقات  از این مواد با موفقیت در طب و ساخت دارو و افزودنی های  فعال بیولوژیکی  استفاده می شود.

میخائیل کوسایکین، نامزد  علم زیست شناسی و معاون رئیس بخش  مسائل علمی انستیتوی شیمی — بیوارگانیک  دانشگاه فدرال خاوردور   در این خصوص گفت: « ما به مطالعه  مواد دریافتی از خارپشت و ستاره دریایی پرداختیم و  بر اساس  ترکیبات جداگانه  داروهایی ساخته شدند.  سپس فناوری اختراع کردیم  که امکان دریافت مواد  مفید از منابع ارزشمند بیولوژیکی  باقی مانده پس از  ساخت دارو را ممکن ساخت.  در این فکر بودیم که در کجا از این مواد استفاده کنیم. تصمیم گرفتیم آن را به  شکلات اضافه کنیم، زیرا هم خوشمزه است و هم مفید.  این شکلات را با  کمک متخصصان  دانشگاه فدرال  خاور دور درست کردیم. وظیفه ساخت  محصول نهایی به متخصصان دانشگاه   محول شد. وظیفه انستیتوی  ما، تهیه افزودنی های فعال بود.  متخصصان از مزه این شکلات خوششان آمد. سر و راز شکلات « طول عمر»  در وجود ویتامین « K» نهفته است. در عصاره خارپشت و ستاره دریایی  موادی هست که بخشی از آنها به گروه ویتامین « کا» مربوط می شود. از ستاره دریایی  ماده « آستاگزانتین»  گرفته شد.  این یک محصول غذایی معمولی نیست.  این شکلات حاوی افزودنی های  مفید است  و در مغازه ها به فروش می رسد.  در این شکلات تمام مواد طبیعی است  و  هیچگونه ژن بیگانه در خارپشت و یا ستاره دریایی  اضافه نشده است. قیمت یک  بسته شکلات نیم کیلویی 15 دلار خواهد بود و خوردن  15-10 گرم از  آن در روز تأثیر مثبتی بر ارگانیزم خواهد گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала