موگرینی: ترکیه باید برای دفاع از آزادی بیان اقدام کند

© AFP 2023 / John Thysموگرینی: ترکیه باید برای دفاع از آزادی بیان اقدام کند
موگرینی: ترکیه باید برای دفاع از آزادی بیان اقدام کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد ترکیه به عنوان کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا، باید به فراخوان این اتحادیه برای دفاع از آزادی بیان و تجمعات توجه کند.

موگرینی در نشست خبری در حاشیه اجلاس اتحادیه اروپا — ترکیه که دو شنبه در بروکسل برگزار می شود، اظهار داشت: "ترکیه به عنوان کشور نامزد عضویت، باید پایبندی خود را به عالیترین استانداردهای دموکراسی، اصل حاکمیت قانون و آزادی های بنیادی شهروندان از جمله آزادی بیان و تجمعات نشان دهد. این ارزش های کلیدی اتحادیه اروپا است و هر کشور نامزد باید بر روی اجرای آنها در داخل مرزهای خود کار کند".

دادگاه ترکیه هفته گذشته به درخواست دادستانی استانبول، دستور داد روزنامه "زمان" که روزنامه ای وابسته به فتح الله گولن، مخالف اصلی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور محسوب می شود، در اختیار دولت قرار گیرد. به دنبال این، پلیس ترکیه به دفتر روزنامه "زمان" در شهر استانبول حمله کرده و کنترل آن را در دست گرفت. دسترسی به سایت این روزنامه نیز مسدود شده است.
صدها نفر از هواداران روزنامه "زمان" در اعتراض به این اقدام، در مقابل دفتر این روزنامه در استانبول اجتماع کرده و در تاکید بر آزادی مطبوعات شعار سر می دادند.
نیروی پلیس به منظور متفرق کردن معترضان، از گاز اشک آور، آب پاش و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала