گزارش و تحلیل

کاخ سفید اخبار کشتار مسیحیان توسط داعش را تایید نمی کند

© AP Photo / Susan Walshجوش ارنست سخنگوی کاخ سفید
جوش ارنست سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جوش ارنست در عین حال حملات تروریست های داعش را به اقلیت های مذهبی و از جمله مسیحیان را محکوم کرد.

جوش ارنست سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که اخبار کشتار مسیحیان در مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه را تایید نمی کند. وی در پاسخ به سوالات روزنامه نگاران در همین رابطه گفت که طبق برآوردهای امریکا هنوز به مرحله نسل کشی مسیحیان در این منطقه نرسیده ایم.

به گفته روزنامه شیکاگو تریبون، جوش ارنست در عین حال حملات تروریست های داعش را به اقلیت های مذهبی و از جمله مسیحیان را محکوم کرد.

سال 2015 کانال تلویزیونی فاکس نیوز خبر داد که تعداد مسیحیان در عراق از سال 2003 تا یک و نیم برابر کمتر شده و به 275 هزار نفر رسیده است. به گزارش این کانال امکان از بین رفتن کامل مسیحیان در این منطقه وجود دارد.

جوش ارنست در تفسیر این سخنان می گوید: «واژه «نسل کشی» از نظر من یک واژه حقوقی است که معنای کاملا مشخصی دارد و در این مورد نمی توان از آن استفاده کرد. با این حال ما به طور آشکار می گوییم که پاسخ اقدامات داعش همان است که امروز جامعه جهانی به اجرا درآورده. حمله به اقلیت های دینی و مسیحیان مستحق جزاست».

روز 24 فوری جون کری وزیر امور خارجه امریکا گفت که این مساله را روشن خواهد کرد که آیا کشتار مسیحیان در منطقه نسل کشی محسوب می شود یا خیر.

در ماه ژانویه سازمان ملل گزارشی را ارایه کرد. در این گزارش گفته شده که اقدامات «داعش» علیه غیرنظامیان در مناطق تحت اشغال در حکم جنایت علیه بشریت و در برخی موارد حتی نسل کشی است.

روز 27 فوریه یک گروه متشکل از 62 نماینده پارلمان اروپا برای دونالد توسک رییس شورای اروپا نامه ای ارسال کرده و در نامه به نسل کشی مسیحیان، ایزدی ها و برخی دیگر از اقلیت های دینی و مذهبی اشاره کرد. نمایندگان اروپا خاطر نشان کرده اند که جنایتکاران باید به خاطر نسل کشی، جنایات نظامی و جنایت علیه بشریت تحت پیگرد قرار گرفته و مجازات شوند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала