کارمندان مرکز تماس و کمک رسانی به سوری ها به زبان عربی تسلط ندارند

© PixabaySmarphone
Smarphone - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا یک خط ویژه تلفنی را راه اندازی کرد. شهروندان سوری می توانند از آن استفاده کنند و از نقض آتش گزارش دهند. اما همانطوری که معلوم شد نه همه کارکنان مرکز تماس به زبان عربی تسلط دارند.

فعالان حقوق بشر سوریه گزارش دادند که تعداد زیادی از تماس گیرندگان یا مجبور شدند به زبان انگلیسی حرف بزنند یا کارمندان مرکز تماس زبان آنها را اصلا نمی فهمیدند. حتی یک اتفاق ننگ آور با یک کارمند وزارت امور خارجه افتاد. او نام روستای حرب النفسه را با عبارت «حرب ببسی» (جنگ پپسی) اشتباه کرد.
مارک تونر، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه اعتراف کرد که مشکلات زبان وجود دارد. او در این خصوص گفت: «داوطلبان از کارکنان خودمان این مرکز تماس را تشکیل دادند. فقط برخی از آنها به زبان عربی تسلط دارند. اما فراموش نکنید که آنها این کار را علاوه بر وظایف اصلی شان انجام می دهند»
نماینده وزارت امور خارجه آمریکا گفت که سیاست کاری این مرکز مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت. او افزود: «ما اهمیت وجود کارکنان مسلط به زبان عربی را می فهمیم و اقدامات لازمه را برای رفع این مشکل انجام می دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала