جشن ماسلنیتسا

© AP Photo / Alastair Grantتمرین گروه کُر
تمرین گروه کُر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اثر موزیکال « دعای جهان» در روسیه اجرا خواهد شد.

جشن ماسلنیتسای روسی  از تاریخ چند قرنی برخوردار است و از نظر  مقیاس برگزاری آن  با کارناوال های  اروپایی قابل مقایسه است. وداع با زمستان  در روسیه با خوردن غذاهای خوشمزه همراه است. یکی از غذاهای اصلی  این جشن — بلینی — است که سمبل خورشید است.  در باره آن اشعار و ترانه های زیادی سروده شده است.  موسیقی دراین جشن زیاد است — ملودی های ملی   و آثار  معاصر.  این برنامه ها جشن  ماسلنیتسا را  بطور واقعی  شاد می کند که پس از آن روزه بزرگ فرا می رسد.  تئاتر  مارینسکی سنت پطربورگ بدین مناسبت تصمیم گرفت  اولین جشنواره  بین المللی کر  به نام « ماسلِنیتسای آواز خوان» را  برگزار کند.

طی 8 روز  زمان برگزاری این جشن، بیش از 20 گروه مختلف  موزیکال از روسیه و خارجه،   مجلسی،  بزرگسالان و کودکان  در سبک های مختلف موسیقی  هنرنمایی خواهند کرد.  شاهکارهای کلاسیک  و  نمونه هایی از موسیقی  کلیسایی  و  فولکلور و جاز. گروه کر از استونی  مهارت خود را در اجرای  آواز گریگوریان  نشان خواهد داد و گروه ساز وآواز ارمنستان  آوازهای کر را با  ساز ملی ارمنی « دودوک»  همراهی خواهد کرد.

بر خلاف جشنواره های دیگری که تئاتر «مارینسکی» سنت پطربورگ  تحت رهبری  والری  گرگییف رهبر ارکستر  برگزار می کند، آدری  پطرِنکو رهبر  کر تئاتر جشنواره «  ماسلنیتسای آواز خوان» را رهبری خواهد کرد.  او برنده فستیوال  کُر به نام «  ایمپِرز»  از جمله  فستیوال بین المللی  موسیقی کلیسایی  در « هاینوک» بود.  وی چند برنامه را رهبری خواهد کرد از جمله اجرای اثر  سرگی رحمانینوف  و کارل  اورف  به نام  «کارمین بوران».

 یکی دیگر از  رویدادهای  این جشنواره  که تحت رهبری آندری پطرِنکو آماده می شود  —  اجرای  کانتات « مادر وطن»  است که توسط  اولگا  ویکتورووا آهنگساز  معاصر از یکاترینبورگ بر اساس متون  ملی ساخته شده است. برای اولین بار در روسیه اثر  موزیکال — آواز — سمفونیک  کارل  جنکینز  به نام « دعای جهان»  از بریتانیا اجرا خواهد شد.  کمتر آهنگسازی مانند کارل جنکینز می تواند چنین تأثیری بر شنوندگان بگذارد. پروژه او ADIEMUS — ترکیبی از ملودی و آهنگ کلاسیک  و ملی است. او این پروژه  را در سراسر جهان نشان داده است. پروژه «دعای جهان» در سنت پطربورگ با همراهی  ارکستر  تئاتر  مارینسکی اجرا خواهد شد و بطور همزمان 6 گروه  کُر  از پطربورگ  و قازان و وارونژهنرنمایی خواهند کرد. چنین آثاری  در ادبیات  کُر کمیاب هستند..

یکی از برنامه های فستیوال  مارافون آکاپلا از آندریانو بانکری  تا ماسلنیتسای روسی  است. زمان پایان  این  دوی موزیکال هنوز  اعلام نشده است. تمام علاقمندان می توانند از  زیبایی آوازهای کُر لذت ببرند — ازآثار  قرن 16 تا  روزهای حاضر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала