گزارش و تحلیل

تولید شکلاتی برای افزایش طول عمر در روسیه

© Fotolia / Picsfiveشکلات
شکلات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشکده شیمی بیوارگانیک اقیانوس آرام بخش دانلی واستوک آکادمی علوم روسیه اطلاع داد : دانشمندان در پریمور ( دانلی واستوک روسیه) شکلاتی از خارپشت دریایی و ستاره های دریایی ساخته اند که باعث طول عمر می شود.

در این اطلاعیه آمده است: " چندی پیش دانشمندان موسسه ی ما ماده غذایی مخصوص یعنی شکلات " شاهکار دریایی" را تولید کردند. به شکلات که به خودی خود مفید است و برای فایده ی بیشتر در ترکیب آن از موادی استفاده کرده اند که از ستاره دریایی و خارپشت دریایی و گیاه Schisandra گرفته شده است. این ماده را ما " ویتامین های دریایی" نامیدیم. چنین مجموعه ای از ویتامین های دریایی روند پیری را کاهش داده و اثر اصلاحی بر فراینده های متابولیک دارد که باعث بالارفتن کیفیت زندگی و طول عمر می شود."
تحقیق ساختار و خصوصیات بیولوژیکی — پزشکی ترکیبات طبیعی دریایی بیشتر از 40 سال است که در پژوهشکده شیمی بیوارگانیک اقیانوس آرام بخش دانلی واستوک آکادمی علوم روسیه انجام می شود. برپایه آنها داروها و مواد افزودنی بیولوژیکی فعال تولید شده و با موفقیت در پزشکی استفاده می شوند.
میخاییل کسایکین ، استاد علوم بیولوژیکی ، معاون دانشکده در امور علمی پژوهشکده شیمی بیوارگانیک اقیانوس آرام بخش دانلی واستوک آکادمی علوم روسیه این تولید را برای رادیو اسپوتنیک شرح می دهد:
این دانشمند روس می گوید: " پیشتر ما به مطالعه بر روی مواد خارپشت دریایی پرداخته و برپایه ترکیبات منحصر به فرد دارویی ساخته شد. بعدا فن آوری ابداع کردیم که مواد سودمند را از منابع با ارزش بیولوژیکی باقی مانده پس از تولید دارو جذب می کرد. ما مدت طولانی فکر کردیم که کجا می توان از آن استفاده کرد و تصمیم گرفتیم در شکلات به کار ببریم برای آنکه خوشمزه و مفید است. ما آنرا همراه با دانشمندان دانشگاه فدرال دانلی واستوک تولید کردیم که برنامه ساخت محصول آماده را مد نظر داشتند. پژوهشکده ما برنامه تحویل این مواد فعال را داشت. و خود دانشمندان آنرا امتحان کردند.
به گفته ی میخاییل کسایکین، راز این محصول ، ویتامین K است. وی ادامه می دهد:
چرا ما به شکلات ویتامین های دریایی را اضافه کردیم؟ برای آنکه بخشی از رنگ دانه های خارپشت دریایی ، حاوی ویتامین K است و از ستاره دریایی مواد آستاکسانتین بدست می آید که به شکلات اضافه شد. این مواد غذایی غیر معمولی است و مواد سودمندی به آن اضافه شده است اما می توان آنرا در مغازه فروخت. همه چیز در آن طبیعی است و هیچ ژن خارجی نه در خارپشت دریایی و نه در ستاره دریایی و در کاکائو اضافه نکرده ایم.
بر اساس محاسبات متخصصین پژوهشکده شیمی بیوارگانیک اقیانوس آرام بخش دانلی واستوک آکادمی علوم روسیه نیم کیلو شکلات تقریبا 15 دلار خواهد بود. 5-10 گرم شکلات در روز ، میزان نرمال و کافی است که تاثیر فیزیولوژیکی خود را نشان دهد. باید بهره وری را افزایش داد.
دانشمند روسی میخاییل کسایکین می گوید: تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است ازجمله توسط دانشمندان خارجی در خصوص اینکه به این نیروی حیاتی ارگانیزم بدست آید. به طور مثال ، تحقیقات انجام شده دانشمندان کره ای نشان داد که میزان میتوکندری در سلول ها با استفاده از چنین محصولی افزایش می یابد یعنی اشباع انرژی سلول های ارگانیزم تقویت خواهد شد.
دانشمندان روسی نام این محصول خود را " شاهکار دریایی " نامیدند و اعلام کردند که کار بر روی آن تقریبا 40 سال طول کشیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала