گردش روی بام ارمیتاژ

© Sputnik / Alexei DanichevГосударственный Эрмитаж в Санкт-Петербурге
Государственный Эрмитаж в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارمیتاژ بزرگترین موزه در روسیه است که در شهر سنت پترزبورگ واقع شده. قرار است که برنامه جدیدی برای تفریج و گردش در این محل سازمان دهی شود. مسیر این گردشگری روی بام ارمیتاژ است.

تا امروز چنین مسیری برای تفریح توریست ها ممنوع بود. اما افرادی هستند که قوانین را دور زده و به روی پشت بام موزه می روند. مدیر ارمیتاژ تصمیم گرفته به جای مبارزه با این افراد، از ایده آنها بهره برداری کند.
اواخر ماه دسامبر یکی از افرادی روی پشت بام ارمیتاژ، مشهورترین موزه روسیه مشاهده شدند. معلوم شد که گروهی از جوانان تحت عنوان پشت بام نوردان تصمیم گرفته بودند از فراز این موزه چهره شهر را تماشا کنند. گردش و تفریح روی بام موزه ممنوع بود و حتی مسیر به سمت پشت بام بسته است.
با این حال، اولین تلاش افراد کنجکاو برای راه یافتن به پشت بام این موزه و دیگر ساختمان های قدیمی سنت پترزبورگ صورت گرفت. در سال های گذشته پشت بام نوردی در این شهر هرچه بیشتر شایع می شود. در بشخ قدیمی شهر ساختمان ها طوری قرار گرفته اند که به هم راه دارند. به همین خاطر اگر به پشت بام یک ساختمان بروند، دسترسی به سایر ساختمان ها ساده است. پشت بام نوردان می گویند که این کار بسیار جذاب و رمانتیک است. برخی از آنها حتی به شهروندان سنت پترزبورگ و مهمانان شهر پیشنهاد می کنند که شهر را از پشت بام تماشا کنند.
با این حال، رفتن به پشت بام ساختمان ها رسما ممنوع است زیرا امن نیست. نیروهای پلیس و ساکنین ساختمان ها با این افراد کنجکاو مبارزه می کنند. اما این مبارزات بی نتیجه بوده است. پشت بام نوردان به کار خود و گردش روی بام های شهر پترزبورگ ادامه می دهند و در فضای اینترنتی هر با شاهد صحنه های تصویربرداری شده از بام ها هستیم.
گروه مذکور که در ماه دسامبر روی بام ارمیتاژ بودند نیز فیلم خود را در شبکه اینترنتی گذاشته اند. پس از این اقدام، مدیر ارمیتاز میخاییل پیوتروفسکی اظهار کرد که امکان دارد در آینده نزدیک مسیری برای گردشگری بر پشت بام ساختمان تعبیه کند. هدف از این کار نوآوری است و فضای اطراف موزه را محصور می کند تا بام نوردان نتوانند به طور غیرقانونی به آن راه پیدا کنند.
به گفته مسئولین موزه، هم اکنون در ارمیتاژ کارهای مربوط به بازسازی سیستم های سقف و پشت بام در حال انجام است. پس از پایان کارهای تعمیرات، امکان تعبیه مسیر گردشگری بررسی می شود. چشم اندازی روی بام تعبیه می کنند که برای حضور افراد امن باشد. مدیر ارمیتاژ می گوید که اگر پشت بام موزه را برای حضور افراد قانونی کنند و محافظ قرار دهند، دیگر برای بام نوردان جذابیتی نخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала