پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی

© AFP 2023 / Don Emmertآمریکا در ارتباط خود با اسد بازبینی می کند
آمریکا در ارتباط خود با اسد بازبینی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشارکت پایین جوانان در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی و مشارکت بیشتر رای دهندگان سیاه پوست در این ایالت یکی از دلایل پیروزی کلینتون بر سندرز در چهارمین ایستگاه انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا بود.

هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست با یک پیروزی قاطع حریف خود برنی سندرز را در انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی شکست دهد.
به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز برای نخستین در چارچوب انتخابات مقدماتی 2016 کلینتون توانست با فاصله ای زیاد بر سندرز پیشی بگیرد و نتیجه انتخابات را در چهارمین ایالتی که انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آن برگزار می شود، از آن خود کند.
کلینتون توانست با کسب 73.5 درصد آرا از سندرز که تنها موفق به کسب 26 درصد آرا شد، پیشی بگیرد.
ناظران پیشتر پیش بینی می کردند که وضعیت خانم کلینتون در ایالت هایی که در آنها جمعیت قابل توجه اقلیت های سیاه پوست و لاتین تبار وجود دارد، نسبت به سندرز بهتر است.
این سومین پیروزی کلینتون در انتخابات مقدماتی از جمع 4 ایالتی است که انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آنها برگزار شده است.
کلینون در انتخابات مقدماتی 8 سال پیش و هنگامی که با باراک اوباما در این ایالت رقابت داشت، نتیجه را با همین نتیجه ای که سندرز امسال موفق به کسب آن شد، به رقیب جوان خود واگذار کرد و در پی آن شکست موقعیت اش در کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات متزلزل شد، اما کسب پیروزی در کارولینای جنوبی در انتخابات امسال و در آستانه انتخابات مقدماتی سه شنبه بزرگ، دستاورد مهمی برای این نامزد دموکرات به شمار می رود.
با کسب این پیروزی وزیر امور خارجه و بانوی اول سابق آمریکا با امیدواری بیشتری به استقبال انتخابات مقدماتی در روز سه شنبه بزرگ (سه شنبه همین هفته) می رود.
از سوی دیگر به گفته ناظران انتخابات در آمریکا کمپین سندرز برای انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی فعالیت زیادی نکرد و تمرکز اصلی آن روی 11 ایالتی بوده است که قرار است در سه شنبه این هفته و در انتخاباتی حساس به طور همزمان در آنها انتخابات مقدماتی برگزار شود.
بر اساس نظر سنجی ها یکی از دلایل شکست سندرز در انتخابات مقدماتی ایالت کاورلینای جنوبی عدم مشارکت زیاد جوانان در انتخابات و مشارکت قابل توجه سیاه پوستان در این انتخابات بود. کلینتوت موقعیت بهتری در بین رای دهندگان دموکرات سیاه پوست دارد، در حالی که جوانان یکی از پایه های اصلی کمپین انتخاباتی سندرز محسوب می شوند.
انتخاب گزینه نهایی هر حزب در مجمع ملی هر دو حزب اصلی آمریکا در نیمه دوم ژوئیه سال جاری (تیر ماه 1395) مشخص خواهد شد، مگر اینکه با توجه به نتایج حاصل از انتخابات مقدماتی نامزدهای دو حزب اصلی آمریکا به نفع یک نامزد دیگر کنار بکشند و نامزد نهایی حزب زودتر از موعد مجمع ملی تعیین شود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
تا کنون دونالد ترامپ در حزب جمهوریخواه و هیلاری کلینتون از حزب دموکرات پیشتاز رقابت های درون حزبی بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала