وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواستار توسعه روابط با ایران شد

© AFP 2023 / Atta KenareВид на башню Азади в Тегеране
Вид на башню Азади в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز 5 اسفند 94 با خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر جدید تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ملاقات و در خصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با این اتحادیه گفتگو نمود.

در این ملاقات خانم نیکیشینا با تاکید بر نقش منطقه ای ایران خواستار توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و تسریع در روند انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد.
دکتر سنایی نیز در این ملاقات ، با اشاره به گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه، همکاری با دیگر اعضای اتحادیه اوراسیا را از اولویتهای ایران دانست و آمادگی کشورمان جهت توسعه روابط با اعضای اتحادیه و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا را اعلام نمود. طرفین توافق نمودند همزمان با کار مشترک تحقیقاتی برای موافقتنامه تجارت آزاد ، فرآیند مذاکرات تهیه موافقتنامه موقت تجارت آزاد در دستور کار قرار گیرد و سپس موافقنامه اصلی به امضاء برسد.
مذاکرات کارشناسی مربوط به موافقتنامه تجارت آزاد با سفر آقای اسلپنیوف وزیر تجارت سابق اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران در دی ماه 94 رسماٌ آغاز شد و با تشکیل کارگروه مشترک تحقیقاتی این روند پیگیری شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала