اوپک امریکا را به بحث درباره قرارداد حفظ سطح فعلی استخراج نفت فرا خواند

© AFP 2023 / Samuel KubaniГенеральный секретарь ОПЕК Абдалла аль-Бадри
Генеральный секретарь ОПЕК Абдалла аль-Бадри - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) امریکا را به بحث درباره قرارداد حفظ سطح فعلی استخراج نفت فرا می خواند.

عبدالله سالم البدری، دبیر کل اوپک ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد با اتحادیه اروپا ، روس ها و چینی ها مذاکراتی را انجام داده اما با آمریکا تقریبا هیچ گفتگویی  نکرده است. دبیر کل اوپک افزود مذاکرات با ایالات متحده نباید مغایر قوانین ضد انحصاری این کشور باشد.

طبق پیش بینی Energy Intelligent Group ، امریکا در سال 2016 بیشتر از تمام کشور های دیگر استخراج نفت خود را افزایش خواهد داد. کشور های خارج از اوپک 60 درصد نفت در جهان را تولید می کنند. توافق با امریکا  می توانست وضع بازار که اکنون نفت مازاد بر تقاضا در ان بسیار زیاد است، تثبیت کند اما به گفته کارشناسان توافق اوپک و امریکا ممکن نیست چون وزارت انرژی این کشور از حق قانونی تاثیر گذاری بر سطح استخراج نفت از سوی شرکت های خصوصی برخوردار نیست.

کنگره آمریکا در ماه دسامبر ممنوعیت صادرات نفت این کشور را که از سال 1975 برقرار شده بود، لغو کرد.

وزیران انرژی روسیه ، عربستان،ونزوئلا و قطر در دوحه  در پایان مذاکرات خود در دوحه، پایتخت قطر درباره نگه داشتن استخراج نفت در سطح ماه ژانویه در صورت همراهی دیگر کشور های تولید کننده به توافق رسیدند و ایران نیز حمایت خود از این توافق  را اعلام کرد اما دیرتر عربستان اعلام کرد میزان استخراج نفت خود را کاهش نخواهد داد.

 




 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала