سال سینما در روسیه

© Fotolia / Fabioderbyنوار فیلم
نوار فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موضوعات جنگی طرفدار بیشتری در بین تماشاچیان روس دارد.

سال سینما در روسیه  محصولات خود را عرضه می کند —  فیلم های داستانی، تاریخی، ، فیلم های ساخته شده بر اساس آثار ادبی  و  فیلم های تخیلی.

 سالانه بیش از 100 فیلم در روسیه ساخته می شود  و در سال 2016 میلادی،  45 فیلم به گفته  کارشناسان، فیلم های  خوبی خواهند بود.  فیلم « آنا کارینینا»  بر اساس داستان همنام تولستوی  به کارگردانی  گریموف و شاه نظروف  و  فیلم « بی بی پیک» به  کارگردانی پاول لونگین  بر اساس داستان پوشکین. ساخت فیلم تخیلی  در موضوع زندگی در صومعه به نام « راهب و شیطان»  به کارگردانی  نیکولای داستال به پایان رسید.  آلیونا زوانتسووا فیلمبرداری  درام  سینمایی در باره  « ذرات گیتی»  را آغاز کرد  که ماجرای این فیلم در  سفینه مداری در فضا اتفاق می افتد  که  سه فضانورد روس و دو فضانورد آمریکایی در  آنجا کار می کنند.

 موضوعات جنگی  طرفدار  بیشتری در بین تماشاچیان روس دارد. فیلم هایی در باره رویدادهای جنگ  کبیر میهنی  1945-1941 میلادی-  فیلم سینمایی  بین المللی  در باره قربانیان « هولوکوست»  به نام « شاهدان». در این فیلم  گروه های سینماتوگرافی  روسیه، اوکراین ، بلاروسی و آلمان شرکت داشتند.  در این مجموعه فیلم های جنگی، فیلم های روسی نیز  جای خاصی دارند — فیلم « نمی بخشیم»  در باره یکی از  صحنه های  نبرد  بر سر مسکوست  - جانبازی  شهر  « تِوِر»   که در 160 کیلومتری  پایتخت روسیه واقع است.

پاول دروزدوف کارگردان این فیلم در این خصوص گفت:  پسرم 14 سال دارد و وقتی من از او و همکلاسی هایش پرسیدم چه نوع فیلمی دوست دارند، فکر کردم  حتما خواهند گفت — ملودارم،  کمدی های ویژه جوانان  و  اکشن.  اما جواب آنها مرا متعجب کرد. آنها به  فیلم هایی در باره تاریخ روسیه علاقه دارند.  از اینرو  فیلم های  جنگی- تاریخی  مانند « « نبرد بر سر  سواستوپول» و یا « گردان» را تماشا می کنند. برای آنها نه فقط  نبردهای بزرگ — آزادی  استالینگراد مهم است بلکه به  عملیات جنگی کوچکتر  نیز توجه نشان می دهند.  فیلم ما در باره یکی از این صحنه هاست.: دشمن پیشروی می کند  و مردم شهر سراسیمه شده اند  و آتش سوزی  شهر را فرا گرفته است…  ساکنان شهر باید دست به انتخاب بزنند:  یا شهر را  ترک کنند و یا باقی بمانند…یک چیز مشخص است  زندگی و مرگ به  یک نقطه ختم می شود…»

 در آستانه فرارسیدن سال 2016 میلادی،  یکی از طرح های اتحادیه سینماتوگرافی  — بازسازی  بزرگ ابعاد  استودیوهای  ساخت فیلم برای کودکان   و نوجوانان  به نام « گورکی»  و شعبه کریمه ای آن در یالتا بود.  این  فرایند دشوار در استودیوی « گورکی» آغاز شده است.  کار ساخت فیلم نیز بطور همزمان ادامه دارد.

سرگی زرنوف  مدیر عامل  استودیوی سینمایی « گورکی» در این خصوص گفت:  ما در حال ساخت 15 فیلم هستیم — فیلم های مستند، انیمیشن و  داستانی. بدین ترتیب مایلیم تمام جهات  و سوژه های سینمایی را در  استودیوهای خود حفظ کنیم.  فیلم «  نجات» به کارگردانی  ایوان ویریپایف  در فستیوال « کینوتاور» جایزه ای دریافت کرده است که در باره  راهبه  لهستانی است  که برای مأموریت  معنوی  راهی تبت شده است. فیلمبرداری  فیلم بلند  برای تماشای  تمام اعضای خانواده  تحت نام شرطی  « دنیای کودک»  ادامه دارد.  چند طرح  بسیار  جالب  انیمیشن — داستانی و تاریخی  در دست اجراست.  امیدواریم این فیلم ها نیز مورد توجه  تماشاچیان داخلی و خارجی قرار بگیرد.

 اما حالا، در ماه فوریه تماشاچیان می توانند  در  فستیوال های مسکو — « همایش سینمایی  تئاتر — ادبی  که آکادمی سینمایی  نیکیتا میخالکوف برگزار می کند — به ارزیابی  محصولات سینمایی  بپردازد. 26 ماه فوریه  14 — مین  فستیوال بین المللی   سینماتوگرافی  « روح آتش»  افتتاح می شود که  فیلم هایی از روسیه و  کشورهای دیگر از جمله  لهستان برای اولین بار  نمایش داده می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала