عمل تروریستی در آنکارا

© REUTERS / Ihlas News Agencyآتش سوزی در محل اتفجار در آنکارا
آتش سوزی در محل اتفجار در آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه با بی ثباتی سیاسی روبرو شده است.

 تعداد قربانیان  و آسیب دیدگان در  نتیجه انفجار  در مرکز آنکارا  در روز چهارشنبه  بیشتر می شود.  بیش از 60 نفر زخمی  و  28 نفر کشته شدند.  اکثر قربانیان و مجروحان  نظامیان  از جمله افسران نیروهای مسلح ترکیه هستند.  انفجار در نزدیکی  محل شلوغی  هنگام عصر  در نزدیکی مرکز شهر  در  محله خوابگاه نظامی  رخ داد.   فرماندهی  نیروی هوایی و دریایی  ترکیه و در فاصه 300-100 متری از آنها   ساختمان ستاد کل، وزارت کشور  و پارلمان ترکیه قرار دارد.

 اِرِم اردِم  نماینده  مجلس از حزب اپوزیسیون ملی — جمهوریخواه   در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک» گفت که در  لحظه انفجار  در  داخل ساختمان  پارلمان قرار داشت.

«  ابتدا می خواهم  به همه ملت ترکیه این واقعه را تسلیت بگویم.  ما با  یک حمله تروریستی وحشتناک مواجه شدیم.  من و همکارانم  محل حادثه را با چشمان خود دیدیم.  انفجار در  لحظه ای رخ داد  که نمایندگان   از فراکسیون ما در  ساختمان پارلمان قرار داشتند. ما فهمیدیم که بمبی منفجر شده است و  از ساختمان بیرون دویدیم و  دود غلیظی دیدیم.

   وقتی به محل حادثه رسیدیم با صحنه  وحشتناک و  جانکاهی روبرو شدیم.  اعضای تکه شده بدن  قربانیان در همه جا روی زمین پرت   شده بود.  پنجره تمام ساختمان ها تا شعاع  150-100 متری شکسته بود. خودروها  و اتوبوس های سرویس  که در نزدیکی خودروی مین گذاری شده قرار داشتند همه سوخته بودند.

  این واقعیت که این انفجار   همانا در این محله آنکارا  در مرکز استراتژیک آن رخ داد  گویای وجود مسائل جدی  در  عرصه تأمین امنیت  در کشور است.  بدون شک  فعلا زود است که  دست به نتیجه گیری بزنیم،  جمعبندی نتایج این حادثه پس از بازرسی دقیق  و  تحلیل و تجزیه تمام جزئیات  عمل تروریستی ممکن خواهد شد.  ما  با مسئولیت  تمام  اعلام می داریم که هر کاری  لازم باشد  برای  تعیین هویت  جنایتکارانی که دست به چنین  عمل تروریستی فجیعی زدند   انجام خواهیم داد تا آنها  به مجازات اعمال خود برسند».

  نماینده مجلس ترکیه گفت: « هم اکنون  فقط یک نکته آشکار است:  یکی از مهمترین دلایل وقوع اینگونه اعمال تروریستی در شهرهای بزرگ کشور  در  نواحی  مهم از نظر استراتژیک،  بی ثباتی سیاسی  است که ترکیه با آن روبرو شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала