برقراری کنترل کامل بر اینترنت

© Sputnik / Sergey Guneevدمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه
دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنترل دولتی بر ترافیک اینترنتی در روسیه طراحی شد.

 دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه  معتقد است که هر کشوری  تا حدود زیادی وابسته به  فناوری  مدرن و بالقوه است.  اینترنت  می تواند تهدیدی برای امنیت  کشور باشد. اما منظور  برقراری کنترل کامل بر  شبکه جهانی  نیست.

دمیتری پسکوف متذکر شد  که کشور بزرگی مانند روسیه  باید  از امکانات  بالقوه  خاص خود برای جبران  گام های احتمالی غیر دوستانه   که در جهت ازکاراندازی بخش  های کامل شبکه اینترنت سمتگیری شده باشند، برخوردار باشد.  آژانس ریا نووستی  گفته های پسکوف را بازگویی کرده است: «  کارهایی در این جهت انجام می شوند  و این اهداف  در مقابل متخصصان قرار  دارند.  اما نباید این کارها را به عنوان کنترل کامل بر اینترنت  تفسیر کرد».

چندی پیش، وزارت ارتباطات  روسیه  قانونی در باره کنترل دولتی بر ترافیک اینترنتی در  روسیه  طراحی کرد.  قرار است سیستم دولتی ایجاد شود  که بر کار  عناصر غیر مجاز  زیر ساخت  « رو نت»، و کاربرد آدرس های    IP و DNS در شبکه جهانی  نظارت کند.  بدین ترتیب  سازمان های  دولتی با کار بخش روسی اینترنت آشنا خواهند شد.  هم اکنون ساختار  « رو نت»  به دلیل تکامل  سرسام آور خود  فوق العاده پیچیده است.

در طرح قانونی  این نکته در نظر گرفته شده است  که کانال های خارجی  ارتباطات و  نقاط تبادل  ترافیک اینترنتی  را می توان بهتر کنترل کرد.  کانال های  بین المللی  ارتباطات  می توانند  با داشتن مجوز به انتقال برون مرزی  داده ها به اوپراتورها بپردازند.  و اوپراتورها  برای تبادل ترافیک  فقط از آن نقاط تبادل  داده ها استفاده خواهند کرد  که در فهرست دولتی قید شده اند.

کارمندان  تهیه این طرح قانونی را  به عنوان ضرورت  دفاع دولتی  « رونت»  در مقابل حملات از خارج  توضیح دادند.  دفاع از « رونت» در مقابل حملات  خارجی  به درک  فعالیت و کار بخش  روسی  شبکه اینترنت کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала