گزارش و تحلیل

پاتریارک کریل : جنوبگان ، تصویر ایده آل بشریت است

© Sputnik / Sergey Pyatakov پاتریارخ کریل : جنوبگان ، تصویر ایده آل بشریت است
پاتریارخ کریل : جنوبگان ، تصویر ایده آل بشریت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریل ، پاتریارخ مسکو و کل روس معتقد است که جنوبگان ، تصویری از ایده آل بشریت است جایی که اسلحه و عملیات های نظامی وجود ندارد و افراد از کشورهای مختلف بی غرض به هم کمک و یاری می رسانند.

به عقیده ی نماینده ی کلیسای ارتدوکس روسیه ، این امر باید به نمونه ای برای کل جهان تبدیل شود. پاتریارخ در جریان سفر به قاره قطب جنوب ، از همه محققین قطب خواست که ثروت جنوبگان را حفظ کرده و به نفع و صلاح بشریت کار کنند.
ریا نوواستی به نقل از صحبت های پاتریارخ در گفتگو با محققین قطبی در ایستگاه روسی یعنی بلینسگاوزن نوشت: " قطب جنوب تنها جایی است که هیچ اسلحه و عملیات نظامی در آن وجود نداشته و هیچ گونه تحقیقات علمی در جهت ایجاد ابزار های جدید نابودی بشریت انجام نمی شود. این یک نمونه از ایده آل بشریت است و گواه اینکه مردم می توانند اینطور زندگی کنند یعنی بدون مرز ، بدون اسلحه ، بدون رقابت دشمنانه ، آنها می توانند با هم همکاری کرده و خود را اعضای یک خانواده حس نمایند. "
رهبر کلیسای ارتدوکس روسی خاطر نشان نمود ، مردم قطب بدون وابستگی به هر کشوری که به آن تعلق دارند ، دست های کمک و یاری یکدیگر را در لحظات دشوار فشرده و الگویی برای همکاری به ما ارائه می دهند.
ریاست کلیسای ارتدوکس روسیه بیان داشت که به صورت اتفاقی نیست که تنها کلیسایی جنوبگان که دائما کار می کند یعنی صومعه روسی در ایستگاه بلینسگاوزن را به افتخار تثلیث مقدس نامیده اند. پاتریارخ شرح داد: " تثلیث ، نمونه ی ایده ال اتحاد است". وی یادآوری نمود که سرگی رادونژسکی ، که کلیسا او را مسبب اتحاد امیرنشینهای روسی در قرن چهارده و آزادی از یوغ مغول ها و تاتارها می داند ، در نزدیکی مسکو نیز صومعه ای به افتخار تثلیث ساخت. این صومعه سرگییف پاساد است که به مرکز اصلی روحانی روس تبدیل شد.
رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه برای همه محققین قطب آرزو کرد که "برادری را حفظ کرده و به نفع بشریت فعالیت کنند." او به هر فرد تصویر امیر ولادیمیر به همراه رحمت و برکت پاتریارخ هدیه کرد و برخی از کتاب های خود را نیز به ایستگاه اهدا نمود.
پاتریارک مسکو و کل روس همچنین در صومعه تثلیث واقع در ایستگاه بلینسگاوزن که در جزیره واترلو است برای کل زمین دعا خواند و محققین قطب را نیز فراخواند و انرژی روحانی عظیم جنوبگان را خاطر نشان نمود.
پاتریارخ کریل گفت: " شما اینجا در اوج زمین هستید… وقتی من امروز آب را در قطب تبرک دادم در خصوص کل کره زمین فکر کردم و برای خلقت خدا دعا خواندم. شما هم در این صومعه برای نزدیکان ، خانواده و برای همه کسانی که اینجا کار می کنند و برای کشور خود و کل جهان نماز بخوانیدو دعا کنید. "
رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه در صومعه ی قدیمی و کوچک و تنها کلیسایی که در حال حاضر در قطب جنوب کار می کند ، آب مقدس را تبرک داد و برای 64 کاشف قطب که در این قاره جان خود را از دست داده اند نماز خواند.
رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه گفت: " چنین جایی در جهان وجود دارد ، جایی که نباید چیزی گفت و توضیح داد ، خود این مکان انرژی روحانی بالایی دارد و این انرژی روحانی به ویژه در زمان دعاو نیایش احساس می شود. این چنین جایگاهیست. شاید برای همین در اینجا مردم در شرایط دشوار کار می کنند و برای همین ضمن ورود به این صومعه آنها به ویژه از ته دل و با ایمانی قوی دعا می خوانند. "

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала