گزارش و تحلیل

ماریا زاخاروا : آمریکا از روسیه ، تهدید می سازد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichماریا زاخاروا : آمریکا از روسیه ، تهدید می سازد
ماریا زاخاروا : آمریکا از روسیه ، تهدید می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ی روسیه ماریا زاخاروا مصاحبه ی ویژه ای با شبکه ی راشا تودی انجام داد.

ضمن صحبت در خصوص اینکه چرا آمریکا ، روسیه را به عنوان دشمن خود می شناسد تاکید کرد: دلیلش این نیست که واشنگتن در واقع مسکو را تهدید می شمارد. این دیپلمات توضیح داد: " آنها طبیعتا ، می دانند که ما هیچ گونه تهدیدی نیستیم. آنها فقط درکی از روسیه به عنوان تهدید را به وجود می آورند. این ها در واقع مسائل متفاوتی هستند.
به عقیده ی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، اگر ایالات متحده حقایقی در دست داشت که روسیه تهدید واقعی است ، آنها از مدت ها پیش آنرا به جهان نشان داده بودند. زاخاروا گفت: " هیچ گونه حقیقت و یا مدرکی ندارند که بتوان آنرا به صورت حقایق ارائه دارد. چنین چیزی نیست. تمام چیزهایی که می بینیم در واقع کمپین اطلاعاتی کلاسیک و مطلق و تبلیغات است.
در خصوص مخالفین خوب و بد
ماریا زاخاروا ضمن پاسخ به این پرسش که چطور مخالفان مسلح بد را از خوب تشخیص می دهند گفت که چندین مورد وجود دارد: " اولا شورای امنیت سازمان ملل متحد است که لیستی از گروهکهای تروریستی دارد. ثانیا تئوری و عمل هم هست.
وی شرح داد که فرد ممکن است خودش نداند به چه گروهی وارد شده است. زاخاروا گفت: " امروز او در داعش است و فردا در جبهه النصره و پس فردا او می گوید که از این و آن سازمان ترویستی مایوس شده و سازمان خود یعنی سومین را می سازد که از خود او تشکیل شده و فردا هزاران نفر به او می پیوندند. "
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد برای همین روسیه ماه های طولانی است که از آمریکا و سایر کشورها می خواهد کنار هم نشسته و همراه با هم کار مشخصی را برای شناسایی گروهک های تروریستی و مهم تر ازهمه اتحاد کشورها برای مبارزه با تروریسم انجام دهند.
ما دیگر زمانی برای بازی های سیاسی نداریم. تروریستها در بین ما هستند. آنها در پاریس ، در ایالات متحده ، در شبه جزیره ی سینا و کلا همه جا هستند. بنابراین هنوز بتوان کمی بحث و مجادله کرد که چه کسی زرنگ تر است انگار برای آمریکا مسئله ی مهمی است. اما زمانی برای اینکار نیست. چرا که فردا تروریست ها به خانه ی دیگری می روند. "
ترکیه و داعش
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن صحبت در خصوص اینکه چرا روسیه اینقدر طولانی اطلاعات مربوط به ارتباطات آنکارا با " خلیفه اسلامی " (داعش) را آشکار نکرد ، بیان داشت: شاید این درست نبود، در عین حال مسکو هدفش اتهام علنی و عمومی نبود بلکه منظور هشدار به ترکیه برای چنین اقداماتی بود.
شاید باید در این باره همیشه صحبت می شد. از طرف دیگر ما به این نتیجه رسیدیم هدف اصلی ما اتهام زدن علیه همدیگر نیست بلکه کار است. برای همین ما در اجلاس وین کار کردیم ، ما همراه با شرکای خود بر پایه دوجانبه کار کردیم و آنها را متقاعد ساختیم که نباید چنین کرد و این درست نیست. یکبار دیگر می گویم: شاید باید در اینباره علنا صحبت کرد اما ما به این نتیجه رسیدیم که نباید تنش دیگری به وجود آوریم و ما باید این مسئله را حل کنیم. "
در عین حال وی افزود که اکنون ترکیه چه می کند در واقع از مرزها عبور می کند. ماریا زاخاروا گفت: " آنچه که اکنون در مرز ترکیه و سوریه اتفاق می افتد ، هرج و مرج مطلق است. در شرایط امضا و پذیرش بیانیه مونیخ گروه بین المللی حامیان سوریه وقتی همه طرفین بر خاتمه ی زورگویی تاکید می کنند ، ترکیه مناطق مسکونی را از طریق مرزهای خود تیرباران می کند و از آنجا به افرادی ، مواد و فن آوری می فرستد. تنها برای آنکه نمی تواند تصور کند که این مناطق از تروریست ها و افراطیون آزاد می شوند یعنی از کسانی که آنها در این مدت طولانی پرورش داده و حمایت کرده اند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала