گزارش و تحلیل

نماینده پیشمرگه : ما کردستان عراق را از وجود داعشی ها پاک می کنیم

© AP Photo / Kurdistan Region Security Councilنماینده پیشمرگه : ما کردستان عراق را از وجود داعشی ها پاک می کنیم
نماینده پیشمرگه : ما کردستان عراق را از وجود داعشی ها پاک می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ی رسمی وزارت امور تشکل نظامی پیشمرگه کرد در اربیل ژنرال هلگورد حکمت در مصاحبه ای با اسپوتنیک در این خصوص شرح می دهد که در حال حاضر 5 درصد محدوده ی کردستان عراق تحت کنترل داعش بوده و تاکید می کند که نیروهای پیشمرگ قصد دارند منطقه را به طور کامل از دست تروریست ها آزاد کنند.

حکمت همچنین در خصوص مواضع نیروهای پیشمرگه در ارتباط با تشکیل کردستان مستقل و همچنین در خصوص ارتباطات ارتش دولتی عراق و پیشمرگه اطلاع داد.
هلگورت حکمت می گوید: " در منطقه ی ما 160 هزار سرباز پیشمرگه حضور دارد. در جریان درگیری با شبه نظامیان داعش تا به امروز ما 1345 مبارز را از دست داده ایم. تقریبا 8 هزار نفر زخمی شده و 62 سرباز مفقود شده اند. برخی از تروریست های داعش را زنده اسیر کرده ایم ، ما آنها را به دادگاه عدالت تحویل دادیم. در کل باید گفت که برخورد و درگیری مانند سابق آنقدر گسترده نبوده است. برخی از مناطق کردستان عراق توسط شبه نظامیان داعش کنترل می شوند. اما تعداد آنها خیلی زیاد نیست ، تقریبا 5 درصد از کل محدوده ی کردستان عراق است. در آینده ای نزدیک ما قصد داریم این مناطق را آزاد کنیم. هدف اصلی ما ، پاکسازی کامل مناطق مان از جهادیون است. اکنون این امر به هدف کاملا دست یافتنی تبدیل شده است و ما قصد داریم در آینده ای نزدیک به آن برسیم.
حکمت ضمن صحبت در خصوص ارتباطات ارتش دولتی عراق و نیروهای پیشمرگه گفت:
متاسفانه رهبریت مرکزی عراق حمایت لازم را از نیروهای پیشمرگه انجام نمی دهد. ضمنا در چنین حمایت و پشتیبانی تقاضاهای زیادی پیش می آید. اما ارتباطات بین دولت عراق و رهبریت کردستان عراق را نمی توان خوب و مناسب نامید برای آنکه مشکلات جدی وجود دارد. مذاکرات مربوط به آن در جریان است اما فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده است.
حکمت همچنین به مسئله ی تشکیل کردستان مستقل اشاره کرده و گفت:
در گذشته رفراندوم غیر رسمی انجام شد که بر اساس نتایج آن مشخص گردید 98 درصد مردم موافق ایجاد کردستان مستقل هستند. مقامات عراق هیچ کاری برای توسعه ی سیاسی و اقتصادی منطقه انجام نمی دهند. این باعث شد که هیچ کس تحت تابعیت دولت مرکزی نباشد ، دولتی که به ما علاقه ای نداشته و حمایتمان نمی کند. حتی اکنون وقتی که ما با شبه نظامیان داعش مبارزه می کنیم ، عراق به ما هیچ گونه کمکی نمی رساند. ضمنا ، داعش مشکلی است که فقط برای کردها مهم و مبرم نیست. این تهدیدی برای کل جهان و برای بشریت است. هر فردی باید با آن مبارزه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала