اولین فروش نفت ایران در پنج سال گذشته به اروپا آغاز شد

© Fotolia / James Thewکارشناس ایرانی : فعلا زود است که نفت با جنگنده مبادله شود
کارشناس ایرانی  : فعلا زود است که نفت با جنگنده مبادله شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رکنالدین جوادی، معاون وزیر نفت ایران خبر داده است که اولین محموله نفت خام صادراتی ایران پس از برجام و لغو تحریمهای اقتصادی به اروپا برای شرکت ها از فرانسه، روسیه و اسپانیا رفت.

روز دوشنبه خبرگزاری «دویچه وله» به نقل از معاون وزیر گزارش داد که انتقال نفت ایران به اروپا برای اولین بار در پنج سال گذشته یک «فصل جدیدی» را در تاریخ صنعت نفت ایران باز کرده است. چند نفتکش غربی بارگیری شده با 4 میلیون بشکه نفت خام ایران حرکت خود را به قاره اروپا آغاز کردند.

ایران به بازار نفت باز گشته است - اسپوتنیک ایران
ایران به بازار نفت باز گشته است
رکنالدین جوادی گفت که نیمی از این حجم محموله 4(2میلیون بشکه) مربوط به شرکت بزرگ نفتی فرانسه «توتال» و مابقی مربوط به پالایشگاه های اسپانیا و یک شرکت روسی است. رکنالدین جوادی توضیح داد که شرکت روسی این محموله نفت خام ایران را به پالایشگاه خود در رومانی مستقیما انتقال خواهد کرد.
بر اساس قرارداد امضا شده بین تهران و شرکت «توتال»، این شرکت قرانسوی روزانه 160-180 هزار بشکه نفت خام ایران را خریداری می کند. حبرگزاری «دویچه وله» گزارش داد که در تاریخ 14 فوریه تهران و رم یک یادداشت تفاهم را به منظور افزایش همکاری در زمینه انرژی و صنعت پتروشیمی با اجرای قراردادها به مبلغ کل یک میلیارد یورو به امضا رساندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала