گزارش و تحلیل

وزیر دفاع کانتون عفرین: «نیرو های دمکراتیک سوریه» به حمله در شمال حلب ادامه می‌دهند

© REUTERS / Rodi SaidKurdish People's Protection Units (YPG) fighters walk with their weapons at the eastern entrances to the town of Tal Abyad in the northern Raqqa countryside, Syria, June 14, 2015
Kurdish People's Protection Units (YPG) fighters walk with their weapons at the eastern entrances to the town of Tal Abyad in the northern Raqqa countryside, Syria, June 14, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالیکه ارتش دولتی سوریه در شمال حلب به تعرض پرداخته یگان های «نیرو های دمکراتیک سوریه» که دسته های مدافع خلق کرد در ترکیب آن‌ها قرار دارند در اعزاز و عفرین عملیات موفقیت آمیزی انجام می‌دهند.

عبدو ابراهیم وزیر دفاع کانتون کردی عفرین واقع در شمال سوریه در مصاحبه با «اسپوتنیک» در باره نقل و انتقالات یگان های «نیرو های دمکراتیک سوریه» در شمال حلب تعریف کرد. به گفته ابراهیم عبدو بسیاری روستا ها و قصبات این ناحیه از لوث وجود تروریست های النصره و احرار الشام آزاد شدند. وی تأکید کرد که نیرو های دمکراتیک آماده اند عملیات آزادسازی شهر اعزاز را انجام دهند اگر ساکنان آن تمایل مربوطه را ابراز کنند. ابراهیم گفت:

«اهالی اعزاز همیشه در حال تهدید از شبه نظامیان النصره و دیگر گروه‌های تروریستی بسر می برند. اگر آن‌ها بخواهند «نیرو های دمکراتیک سوریه» عملیات تصفیه اعزاز از تروریست ها را انجام خواهند داد».

ابراهیم تأکید کرد که ارتش سوریه با حمایت هواپیما های روسیه در شمال حلب تعرض می کند. ارتش بسوی مرز ترکیه حرکت می‌کند و توانسته است محاصره شهر زهرا در حوالی حلب را پاره کند. در حال حاضر جنگنده های روسی در نواحی اعزاز مواضع اشرار النصره و احرار الشام را بشدت بمباران می کنند.

به گفته عبدو ابراهیم، ده‌ها هزار نفر از افراد بی پناه بر اثر زد و خورد ها در حلب و اطراف آن به کانتون عفرین فرار کردند. ابراهیم گفت:

«ما به حدی که داشتیم، فراریان را قبول کردیم و خیلی‌ها پس از آنکه ترکیه از پزیرش سوری های جمع شده در نزدیکی مرز امتناع کرد به ما رو آوردند و ما برایشان اردوگاه چادری «روبار»را زدیم و فراریان وارد شده را در آن جا می دهیم. ما تا به حال هیچ کمکی دریافت نکردیم. برای نگهداری اردوگاه ذخیره لازم است که ما آنرا به حد کافی نداریم. الان در کانتون عفرین حدود 100 هزار نفر فراری از حلب بسر می برد. یک تعداد از آن‌ها را ما در مدارس، مساجد و بیمارستان ها مستقر کردیم ولی امکانات ما خیلی محدود است. دو سال است که عفرین زیر تحریم سخت از نظر تحویل اجناس قرار دارد. اکثر فراریانی که ما قبول کردیم عرب اند. آن‌ها از جهادیون در روستاهای واقع در نزدیکی حلب و تل- فرات و اعزاز و از شهرهای باب و منبج هستند».

فرات خلیل نماینده رسمی فرماندهی دسته های مدافع خلق YPG در کانتون عفرین همصحبت دیگر «اسپوتنیک» در این باره تعریف کرد که یگان های «نیرو های دمکراتیک سوریه»چطور توانستند پایگاه هوایی استراتژیک میناک واقع در شمال حلب را آزاد کنند. او چنین گفت:

«زد و خورد ها در ناحیه فرودگاه نظامی هنوز ادامه دارند. پایگاه نظامی میناک یک واحد مهم استراتژیک است زیرا میان شهر های تل- فرات و اعزاز قرار دارد. نیرو های دمکراتیک سوریه در 6 کیلومتری اعزاز هستند».

خلیل در مورد اتهام های ترکیه به دسته های مدافع خلق — YPG گفت که ترکیه سیاستی را علیه روجاوا انجام می‌دهد و سعی دارد کرد ها را بعنوان تروریست در انظار محافل اجتماعی جهان معرفی کند. خلیل خاطرنشان کرد: دسته های مدافع خلق بخشی از حزب کارگران کردستان نیستند.

 


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала