بن لادن پس از سقوط بوئنیگ مصری در سال 1999 به فکر عملیات تروریستی در امریکا افتاد

© AFP 2023 / Jewel Samadروزنامه با تصویر اوسامه بن لادن در زمینه کاخ سفید آمریکا
روزنامه با تصویر اوسامه بن لادن در زمینه کاخ سفید آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اوسامه بن لادن، سرکرده سازمان تروریستی القاعده پس از سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی EgyptAir در اکتبر سال 1999 که باعث مرگ 203 مسافر و 14 خدمه آن شد، به فکر سازماندهی عملیات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا افتاد.

به گزارش شبکه تلویزیونی Fox News، ناصر الوحیشی که تا زمان مرگ خود در یمن در سال 2015 سرکردگی گروه "القاعده در شبه جزیره عرب را بر عهده داشته، این ادعا را مطرح کرده است.
این شبکه تلویزیونی ترجمه یاداشت های روزانه الوحیشی را منتشر کرده که طبق آنها بن لادن با دقت مراقب گزارش ها درباره سقوط هواپیمای مصری EgyptAir در اقیانوس اطلس در نزدیکی سواحل شرقی امریکا بود. سرکرده القاعده می پرسید چرا کمک خلبان این هواپیما که مقصر سقوط ان بود، این هواپیما را به اقانوس انداخته و آنرا به ساختمان ها در یکی از شهرهای امریکا نزد.

عملیات تروریستی 11 سپتامبر در نیویورک - اسپوتنیک ایران
عملیات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا
روز 31 اکتبر سال 1999 هواپیمای مصری بوئینگ 767 که در حال پرواز در مسیر لوس آنجلس ـ قاهره بود، در 97 کیلومکتری جنوب جزیره نانتاکت (ایالت ماساچوست" به اقیانوس اطلس سقوط کرد. طبق تحقیقات انجام شده توسط امریکایی ها اقدامات عمدی کمک خلبات این هواپیما که موتور آنرا خاموش کرد باعث سقوط آن شد.
روز 11 سپتامبر سال 2011 تروریست های انتحاری عضو القاعده در آمریکا هواپیما های مسافربری را به تصرف خود در آورده و آنها را به دو برج دوقلوی مرکز تجارت بین المللی در نیویورک و ساختمان وزارت دفاع امریکا در ایالت ویرجینیا زدند. در نتیجه این بزرگترین عملیات تروریستی در طول تاریخ بشریت 2996 نفر کشته و بیش از شش هزار نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала