سپاسگذاری وزیر خارجه عراق از روسیه به خاطر کمک در مبارزه با تروریست ها

© AP Photo / Khalid al-Mousily Глава МИД Ирака Ибрагим аль-Джаафари во время пресс-конференции в Багдаде
Глава МИД Ирака Ибрагим аль-Джаафари во время пресс-конференции в Багдаде - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق روز پنج شنبه اعلام کرد بغداد خواستار آزاد سازی کامل اراضی خود از تروریست ها بوده و حمایت روسیه از عراق در این مسئله را عالی ارزیابی می کند.

آقای جعفری در نشست کمیسیون بین دولتی عراق و سوریه تاکید کرد بغداد خواستار تحرک بخشیدن به همکاری با روسیه در زمینه های گوناگون است.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: " دولت عراق خواستار به پایان رساندن پیروزمند رویارویی با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) است و هدف ارتش عراق، یگان های بسیج مردمی این کشور و نیروهای پیشمرگه کرد، نابود سازی کامل تروریست ها در سرزمین عراق است".

آقای جعفری اعلام کرد نه فقط از داخل عراق بلکه همچنین از خارج این کشور به تروریست ها کمک می کنند. وزیر خارجه عراق افزود:" ما در این زمینه به موضع روسیه و حمایت مسکو از تمامیت ارضی و استقلال عراق احترام گذاشته و آنرا عالی ارزیابی می کنیم. همچنین مساعدت روسیه در مبارزه با عناصر تروریستی را عالی ارزیابی می کنیم".
وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد اتحاد شوروی و روسیه سهم بزرگی را در تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح عراق ادا نموده اند و تاکید کرد:" این به ویژه با در نظر داشتن تجارب روسیه در مبارزه ضد تروریستی و عملیات روسیه در کشور های ثالث با ارزش است".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала