گافییف در اجلاس خودروسازان TIAF بیان داشت: "در پنج سال آینده ، جهات استراتژیکی اصلی انتخاب شده اند که نزدیک ترین آن بر اساس مدت زمان برای ما بازار ایران است. ما در زمان رقابتی جدی و دشوار به بازار ایران وارد می شویم. ضمنا چشم اندازهای ما خوشبینانه است ، با توجه به آنکه تا سال 2010 تولیدات ما در آنجا وجود داشت. "
به گفته ی وی برای اجرای پروژه ، کاماز در ایران دو شریک دارد. وی اطلاع داد: " هر دو شریک جدید ، میدان های تولیدی دارند، که مخصوص اتومبیل است اما از نقطه نظر فن آوری و درآمد ها مشکل کوچکی برای سازمان دهی تولید وجود دارد. اکنون مسئله فقط فن آوری است ، فکر می کنم که حداقل شش ماه گواهی اتومبیل طول می کشد. برای این کار باید برخی آزمایشات ویژه ی گواهی مانند آنچه در اروپا و در روسیه است انجام شود."
مدیر کل کمپانی تجارت خارجی خاطر نشان نمود که حجم بازار ایرانی کامیون های سنگین از 12 تا 20 هزار در سال ارزیابی می شود ، سهم کاماز تقریبا 2.5 تا 3 هزار عدد در سال است.
گافییف یادآوری نمود که کاماز ورود به بازار ایران را در سال 2002 آغاز کرده است در ابتدا فقط اتومبیل های کامل را فرستاد بعدا مجموعه ی قطعات مونتاژ شده و در سال 2010 همکاری متوقف شد. وی تاکید کرد: " در واقع سناریو اکنون به همان صورت اجرا می شود: صدور گواهی نامه، مجموعه ی کامل شده و سپس سازمان دهی مونتاژ."