گزارش و تحلیل

اردوغان چطور اسرائیل را خشمگین ساخت؟

© AFP 2023 / Gali Tibbonاردوغان چطور اسرائیل را خشمگین ساخت؟
اردوغان چطور اسرائیل را خشمگین ساخت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان یک بار دیگر در معرض تیربار منتقدین قرار گرفت.

به دنبال اسناد ارائه شده توسط روسیه به منظور همدستی رئیس جمهور ترکیه با تروریسم ، سایر کشور ها نیز بیانیه های مشابهی را ترتیب دادند.
وزرای دفاع اسرائیل و یونان ترکیه را به خرید نفت از داعش متهم کردند. در اینباره خبرگزاری رویترز اطلاع داد.
آنها این بیانه ها را در کنفرانس خبری پایان مذاکرات خود در آتن انجام دادند. وزیر دفاع اسرائیل موشه یعلون مستقیما آنکار را به حمایت مالی از اسلام گرایان متهم نمود: مشخص است که داعش از مدت ها پیش با فروش نفت پول های ترکیه را دریافت می کند. من امیدوارم که نقطه ی پایانی بر آن گذاشته شود. زمان آن فرا رسیده که رهبر ترکیه تصمیم بگیرد که آیا می خواهد به مبارزه با تروریسم بپیوندد یا خیر. در اینجا چیزی برای شک و تردید نیست. " ضمنا یعلون بیان داشت که ترکیه از لای انگشتانش به جابه جایی مبارزین جهادگر از محدوده ی خود نگاه می کند. "
پانوس کامنوس ، همتای یونانی وی به نوبه ی خود اطلاع داد که آنکارا بخش اعظمی از نفت را می خرد که در محدوده ی تحت کنترل داعش تولید می شود و به این طریق حمایت مالی تروریست ها را انجام می دهد. کامنوس همچنین از آنکارا خواست که اقداماتی برای محدود سازی جریان مهاجرین به اروپا ترتیب دهد.
به دنبال اتهامات اسرائیل به ترکیه چه مسائلی پیش روست؟
سید هادی افقهی ، کارشناس ارشد مسائل خاور میانه ، دیپلمات سابق ایرانی در لبنان در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک در این زمینه شرح میدهد:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала