ملاقات معاونین وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه

© AP Photo / Keystone, Laurent Gillieronهمکاری های منطقه ای ایران و روسیه بررسی شد
همکاری های منطقه ای ایران و روسیه بررسی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، آقای رحیم پور معاون آسیا واقیانوسیه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران امروز با آقای کاراسین معاون مشترک المناقع وزارت امورخارجه روسیه ملاقات نمود.

طرفین دراین دیدار طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه و همکاری های دو جانبه را بررسی نموده و درخصوص مسائل بین المللی و منطقه ای به تبادل نظر پرداختند.
معاون وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر رایزنی های دو جانبه ، همکاری های دو کشور را در رابطه با مسائل بحرانی منطقه مثتب ارزیابی نمود. وی با اشاره به دوران پسا تحریم ، گسترش وتوسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه را از اهداف کشور بر شمرده و بر همکاریها و رایزنی های روسیه و ایران در حل مشکلات منطقه ای و جلوگیری از ایجاد بحران های جدید تاکید کرد.
آقای کاراسین نیز ضمن ابراز خرسندی از رفع تحریم های ایران ، با اشاره به اهمیت روابط دو کشور اظهارداشت ایران بازیگری مهم در صحنه بین المللی و منطقه می باشد که نقش آن در دوران پسا تحریم بیش از پیش افزایش یاقته است.
در این ملاقات طرفین توافق نمودند که سفر معاون مشترک المناقع وزارت امور خارجه روسیه در تاریخ 12-13 اسفند ماه سال جاری به تهران صورت پذیرد.
آقای رحیم پور جهت شرکت در اجلاس پنج جانبه کشورهای ساحلی دریای خزر که درخصوص آبزیان دریای خزر درعشق آباد برگزار خواهد شد ، از مسکو به قزاقستان سفر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала