گزارش و تحلیل

آزاد سازی 28 منطقه ی مسکونی طی یک شبانه روز با حمایت نیروی هوای روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationآزاد سازی 28 منطقه ی مسکونی طی یک شبانه روز با حمایت نیروی هوای روسیه
آزاد سازی 28 منطقه ی مسکونی طی یک شبانه روز با حمایت نیروی هوای روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از بیست و دوم تا بیست و چهارم ژانویه ، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه در سوریه 169 حمله ی هوایی به 484 عدد از تاسیسات زیر ساختی تروریستی انجام داده اند.

رئیس سازمان عملیاتی اصلی ستاد کل نیروی هوایی روسیه ژنرال سرگی رودسکی در این باره اطلاع داد.
رودسکی گفت: " با هدف حمایت از حملات گسترده ارتش سوریه و گروه های مخالفین میهن پرست از 22 ژانویه نیروی هوایی روسیه حملات هوایی گسترده ای را به تاسیسات تروریستی در محدوده ی سوریه ترتیب داده است. در هر شبانه روز 70 تا 100 هواپیما برای انجام عملیات به پرواز در آمده اند."
به گفته ی وی ، ضمن استفاده از نیروی هوایی روسیه ، ارتش سوریه به موفقیت های مهمی در جریات حملات به لاذقیه ی شمالی بدست آورده است. ژنرال افزود: " تنها طی شبانه روز گذشته در این منطقه بیش از 92 کیلومتر مربع از این محدوده و 28 منطقه ی مسکونی از جمله منطقه ی مهم استراتژیک برای عملیات های بعدی یعنی رابعه از تروریست ها آزاد شده اند.
وی خاطر نشان نمود که با ابتکار عمل در بخش غربی سوریه ، رهبریت داعش تصمیم گرفت که تلاش های اساسی خود را برای گرفتن شهر دیر الزور متمرکز کند ، شهری که در مدت زمان طولانی در چنگال تروریست ها بود.
برای این امر بر اساس اطلاعاتی که از نمایندگان اپوزیسیون میهن پرست سوری و مرکز اطلاعاتی در بغداد بدست آمده است در هفته ی گذشته باندهای مستقر با تعداد کلی تا 2000 نفر مجهز به زره و اتومبیل های نظامی و سلاح های کالیبر بزرگ منطقه ی مذکور را تخلیه کرده اند.
نماینده ی ستاد کل روسیه خاطر نشان نمود: " پیش از حمله به تروریستها تمامی اطلاعات دریافتی مربوط به محل استقرار تاسیسات داعش در منطقه ی دیرالزور و استفاده از آنها در اهداف نظامی از طریق چندین کانال از جمله نمایندگی های اپوزیسیون سوری در منطقه و پهپادها منتقل شدند. "
خاطر نشان شده است که برای شکست نیروی زنده و فن آوری شبه نظامیان در اطراف دیرالزور از بیست و دوم تا بیست و چهارم ژانویه با بمباران های بعدی تو —22 ام 3 از محدوده ی روسیه ، 18 حمله ی هوایی صورت گرفت. دوربرد پرواز ها بیشتر از 2000 کیلومتر است.
رودسکی گفت: " بر طبق مدارک کنترل هدفمند ، تمامی اهداف برنامه ریزی شده در منطقه دیرالزور با موفقیت از بین رفته اند. حملات هوایی گسترده به تاسیسات تروریست های داعش در سوریه ادامه دارد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала