دفاع در مقابل حمله هوایی

© Sputnik / Kirill Kallinikovسیستم پدافند هوایی
سیستم پدافند هوایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رژیم اتوماتیک تمام کارها بدون دخالت اوپراتور انجام می شود.

 دفتر طراحی صنعت ماشین سازی  به نام « نودِلمان  در همکاری با کارخانه  ساراتوف  آزمایش دولتی سیستم دفاع ضد هوایی برد کوتاه « ساسنا»   را آغاز کرد.  در نیمه دوم سال 2016 میلادی، « ساسنا» باید  به واحدهای پدافند هوایی نیروهای مسلح روسیه تحویل داده شود.  به گفته  ژنرال الکساندر لئونوف،رئیس  نیروهای پدافند هوایی، سیستم جدید پدافند هوایی « قادر است  امکانات  نیروها در مبارزه با  حملات  هوایی دشمن را افزایش بدهد».

مجتمع  هواپیماها ، بالگردها  و موشک های بالدار و  پهپادها را در  ارتفاع  از 20 سانتیمتر تا 5 کیلومتر  و در فاصله تا 10 کیلومتر نابود می کند.  حتی در زمان  حرکت. طراحان سعی کردند قدرت بالقوه  نظامی « ساسنا» را افزایش بدهند. هر چند عجیب به نظر می رسد  اما یکی از  عیوب سیستم جدید پدافند هوایی، سیستم فعال  کشف هدف است.  این امر سیستم را برای  وسایل  رادار  دشمن آسیب پذیر می کند.  در طراحی « ساسنا» تصمیم گرفته شد از دستگاه  جستجوی هدف  و رهگیری استفاده شود.

این سیستم می تواند در دو رژیم جستجو و حمله به هدف کار کند.  در رژیم اتوماتیک تمام  کارها بدون  دخالت اوپراتور انجام می شود.  رژین نیمه اتوماتیک  برای  کار در شرایط پارازیت زیاد  مورد استفاده قرار می گیرد.  اکیپ این سیستم از دو نفر تشکیل شده است — مکانیک — راننده و اوپراتور.  اوپراتور در داخل  بدنه زرهی  قرار دارد.

مجموعه جنگی این سیستم  از —  12  موشک های مافوق صوت « ساسنا —ار» تشکیل شده است: این موشک ها بلافاصله پس از پرتاب با کمک سیگنال رادیویی هدایت می شوند. موشک با دیدن هدف  بطور مستقل  با کمک  سیستم لیزری  ناوبری  پرواز می کند.

موشک  نیازی به بررسی اضافی در طول خدمت  ندارد.  این موشک را می توان از  سیستم پدافند هوایی  زمینی و مجتمع  موشکی — توپخانه ای دریایی « پالما»  نیز شلیک کرد.

این سیستم را می توان  روی خودروهای  بیش از 4 تن نصب کرد. سیستم پدافند هوایی  « استیلِت»  « ت —38» ساخت بلاروسی می تواند رقیب جدی سیستم  روسی باشد.  این سیستم مدرنیزه شده  پدافند هوایی شوروی «  اوسا — آ.کا.ام»  با موشک جدید  « ت —382»  طراحی شده در اوکراین است. مهندسان بلاروسی  در این طرح موفق بودند.  کی یف برای پیروزی در بازار  تسلیحات تلاش نمی ورزد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала