پنتاگون نگران ایجاد پایگاه هوایی روسیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه است

© Sputnik / Dmitriy VinogradovБомбардировщики СУ-24 на авиабазе "Хмеймим" в Сирии
Бомбардировщики СУ-24 на авиабазе Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی "فوکس نیوز" با استناد به یک مقام امریکایی معرفی نشده اعلام کرد روسیه احتمالا قصد دارد یک پایگاه هوایی در شمال شرقی سوریه در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه ایجاد کند.

به گفته وی، گروه نظامیان روسیه از جمله مهندسان در نزدیکی فرودگاه نظامی بین المللی متروکه شهر قامشلی واقع شمال شرقی سوریه در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه و عراق مشاهده شده است. بخش اعظم این ناحیه تحت کنترل کردها، آشوریان و مسیحیان سوریه قرار دارد و نیروهای مسلح دولتی روسیه فقط بخش های کوچکی را در آنجا از جمله فرودگاه نظامی قامشلی کنترل می کنند.
به گزارش "فوکس نیوز"با استناد به منبع خود ، وزارت دفاع امریکا معتقد است روسیه یک پایگاه هوایی همچون پایگاه واقع در لاذقیه در سواحل دریای مدیترانه را در آنجا ایجاد خواهد کرد.
"فوکس نیوز" خاطرنشان می سازد طبق اطلاعات منابع امریکایی، روسیه فعلا هواپیما های خود را به فرودگاه قامشلی اعزام نکرده اما نظامیان ایالات متحده با دقت مراقب اقدامات روسیه بوده و معتقدند این کار پس از مدتی انجام خواهد شد. پنتاگون نگران آن است که حضور نظامیان روسیه در شمال شرقی سوریه در نزدیکی مرز این کشور با ترکیه ،تشنج جدیدی در روابط مسکو و آنکارا به وجود آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала