گزارش و تحلیل

داعش یعنی فاشیسم عقیدتی

© AP Photo / Raad Adaylehتلاش داعش برای شکست دول جنوبی شوروی سابق
تلاش داعش برای شکست دول جنوبی شوروی سابق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسور «یان ایلخان قیزیل خان» مشاور برنامه ویژه معالجه و اعاده سلامتی گروگان های سابق داعش در سرزمین بادن - وورتمبرگ آلمان در مصاحبه با «اسپوتنیک» اشاره کرد که داعش – سازمان جدیدی است که با تشکیلات اسلامی تروریستی پیشین مانند القاعده و حتی جبهه النصره قابل مقایسه نیست.

پروفسور قیزیل خان از جمله متذکر شد:

«ما با ایدئولوژی کاملاً دیگری سروکار داریم که نوع جدید فاشیسم عقیدتی اسلامی است. مطابق آن فقط افراد متعلق به اسلام صحیح (بنا به تعبیر داعش) حق زندگی را دارا می‌باشند و همه افراد دگر اندیش انسان نیستند. از این رو برای پیروان داعش مشکلی ندارد که هر فرد جوان یا پیر و مرد یا زن را بکشند. سرکوبگری زنان و کودکان از آنجایی شروع می‌شود که آن‌ها دختران هشت ساله را چند بار می فروشند و به آن‌ها هتک ناموس می کنند. این زخم به آسانی علاج نمی‌شود و گروگان های سابق این جریحه سنگین را در طول زندگیشان فراموش نمی کنند.

هدف اساسی داعش تصرف اروپا و زیر سلطه در آوردن جهان مسیحی از طریق اعمال تروریستی است. آن‌ها می‌خواهند کاری کنند تا مردم در ترس و وحشت به سر برند. برای مقابله با آن‌ها باید به قدری بیش از پیش از ارزش‌هایی مانند حقوق بشر، برابری و همبستگی پیروی کرد. در یک زمان باید با ساختار های داعش مبارزه نمود. غیر از این هم نمی‌تواند باشد زیرا این افراد متعصب از لیاقت انجام مذاکرات محروم اند».

پروفسور قیزیل خان ضمن صحبت در خصوص برنامه کمکرسانی به افراد زجر دیده از داعش خاطرنشان کرد:

«برنامه کمکرسانی در 2014  پس از آنکه داعش بخش اکثر اراضی عراق را اشغال کرد و هزاران نفر را به گروگان گرفت طرحریزی شد. ما در 2015 بیش از 900 نفر از زنان و کودکانی را که به اسارت داعش درآمده بودند برای معالجه به آلمان منتقل کردیم. امیدواریم که این درمان برایشان مفید بوده و آن‌ها بتوانند خود را در امن و امان احساس کرده و از این تجربیات در زندگی آتی شان بهره بگیرند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала