برگزاری همایش اقتصادی گایدار در مسکو

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Гайдаровский форум 2016 "Россия и мир: взгляд в будущее". День первый
Гайдаровский форум 2016 Россия и мир: взгляд в будущее. День первый - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو،هفتمین همایش اقتصادی گایدار با عنوان: روسیه و جهان، نگاه به آینده ، طی سه روز از 23 الی 25 دی 1394 در مسکو برگزار می شود که در آن مقامات و اقتصاددانان روسیه به بررسی مسائل و حوادث مهم اقتصادی و جایگاه روسیه در مناسبات اقتصادی جهان می پردازند.

از جمله سخنرانان این همایش دیمیتری مدودوف نخست وزیر، اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی و سیلوانوف وزیر دارایی روسیه می باشند. مدودوف در اولین روز از همایش در سخنرانی خود با اشاره به اینکه برای روسیه سال 2015 سخت ترین سال در ده سال گذشته بوده اظهار داشت: کشور ما مدت زیادی بود که با چنین چالشهای اقتصادی از جمله فشار تحریم ها، تغییرات در بورس های امریکا و اقتصاد چین و همچنین کاهش رکورد دار قیمت نفت مواجه نشده بود. وی افزود به اعتقاد کارشناسان بزرگترین خطر برای اقتصاد روسیه افت قیمت نفت می باشد که می تواند برای مدت طولانی ماندگار باشد و این ناامید کننده ترین پیش بینی است ولی باید برای آن آماده شد.
نخست وزیر روسیه در سخنان خود با اشاره به آمادگی روسیه برای بازسازی همکاری های عادی با دولتهای اتحادیه اروپا افزود من مطمئن هستم تحریم ها به گذشته خواهند پیوست و بالاخره روسیه و اتحادیه اروپا به مسیر عادی روابط باز خواهند گشت ولی برای این امر باید قدم هایی در جهت منافع روسیه و اروپا برداشته شود.
همایش گایدار از سال 2010 به یادبود ایگور گایدار اقتصاددان و سیاستمدار مشهور و ایدئو لوگ تغییرات آغاز دهه 90 روسیه هر سال در ماه ژانویه برگزار می شود.
دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه یکی از سخنرانی مدعو در این همایش است که قرار است امروز پنج شنبه 24 دی ماه در همایش سخنرانی نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала